dc.contributor.author | Kjølstad, Marius Mikkel | |
dc.date.accessioned | 2022-04-06T08:34:08Z | |
dc.date.available | 2022-04-06T08:34:08Z | |
dc.date.created | 2021-04-13T15:30:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 0804-7375 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2990094 | |
dc.description.abstract | Forvaltningslovutvalget har forsøkt å utforme taushetspliktsreglene i sitt lovforslag slik at innsynsretten etter Den europeiske menneskerettskonvensjonen (EMK) artikkel 10 kan sikres på en god måte. Drøftelsen av artikkel 10 er imidlertid knapp, og forslaget til unntaksbestemmelse i § 36 andre ledd bokstav d er ikke egnet til å oppnå sin hensikt. Artikkelen argumenterer for at det bør gjøres grundigere vurderinger av spørsmålet i den videre lovgivningsprosessen, og gir samtidig en oversikt over nyere rettspraksis. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Forvaltningsloven og offentlig innsynsrett etter EMK artikkel 10 | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 Universitetsforlaget | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.doi | 10.18261/issn.2387-4546-2021-01-02-02 | |
dc.identifier.cristin | 1903839 | |
dc.source.journal | Kritisk juss | en_US |
dc.source.pagenumber | 4-26 | en_US |
dc.identifier.citation | Kritisk juss. 2021, 47 (01-02), 4-26. | en_US |
dc.source.volume | 47 | en_US |
dc.source.issue | 01-02 | en_US |