Show simple item record

dc.contributor.authorHerrles, Yannick
dc.date.accessioned2023-06-10T00:03:14Z
dc.date.available2023-06-10T00:03:14Z
dc.date.issued2023-05-15
dc.date.submitted2023-06-09T22:00:40Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3070808
dc.description.abstractDenne litteraturoversikten utforsker effekten av intervensjoner rettet mot å øke empati i barn i skoler, samt hvordan studiekarakteristikker påvirker og interagerer med intervensjonens effekt. Litteraturoversikten identifiserte effektstørrelser som generelt sett ikke var større enn liten, og ingen av studiene rapporterte en stor effektstørrelse. Det ble ikke funnet betydelig variasjon i effektstørrelser på tvers av studiekarakteristikker. I utforskningen av relasjonen mellom økninger i empati og reduksjoner i mobbing fant litteraturoversikten svært varierende effektstørrelser, og affektiv empati ble identifisert som potensielt mer effektiv i å føre til reduksjoner i mobbing. Implikasjoner for framtidig forskning ble diskutert, og det ble vektlagt et behov for videre forskning på karakteristikker som påvirker intervensjoner rettet mot å øke empati i barn i skoler, samt et behov for forskning på distinkte effekter av affektiv versus kognitiv empati.
dc.language.isoeng
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.subjectInterventions
dc.subjectLiterature Review
dc.subjectChildren
dc.subjectEmpathy
dc.subjectSchool
dc.titleExploring the Efficacy of Empathy-Raising Interventions in School Settings
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2023-06-09T22:00:40Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeHovedoppgave psykologprogrammet
dc.description.localcodePROPSY317
dc.description.localcodePRPSYK
dc.subject.nus736102
fs.subjectcodePROPSY317
fs.unitcode17-0-0


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record