Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLuukko, Keijo
dc.contributor.authorKettunen, Päivi
dc.date.accessioned2006-01-25T15:32:02Z
dc.date.available2006-01-25T15:32:02Z
dc.date.issued2005eng
dc.identifier.issn0805-2557
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/1053
dc.description.abstractSeksjon for anatomi og cellebiologi, institutt for biomedisin, tilbyr undervisning i human embryologi (fosterlære) til ulike studentgrupper som odontologi-, medisiner- og tannpleierstudenter. Undervisning er basert på forelesninger, og evaluering av studentenes kunnskaper/læring er basert på tradisjonell skriftlig eksamen og summativ vurdering. I denne artikkelen presenterer vi et opplegg for mer studentaktiv undervisnings- og eksamensform i embryologi, som er basert på mappeundervisning og der studentenes læring blir evaluert ved mappevurdering. Vi ønsker å fremme studentenes embryologilæring med denne studentaktiverende læringsform og innføring av mappevurdering. Dette opplegget kan i tillegg fleksibelt benyttes i embryologiundervisningen til økende antall studenter og studentgrupper av ulik størrelse og med forskjellig bakgrunn i det medisiniske fakultet. Samtidig får studentene bedre oppfølging og lærerne bedre tilbakemelding om studentenes læring.no_NO
dc.format.extent172249 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherProgram for læringsforskning, Universitetet i Bergennob
dc.relation.ispartofseriesUPED-skrift nr. 1/2005no
dc.subjectUniversitetspedagogikknob
dc.titleUtvikling av undervisning i embryologi (fosterlære) for odontologistudentene ved Seksjon for Anatomi og Cellebiologinob
dc.typeWorking paper
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260nob
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nob


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel