dc.contributor.author | Samara, Akylina | |
dc.date.accessioned | 2006-01-25T15:46:49Z | |
dc.date.available | 2006-01-25T15:46:49Z | |
dc.date.issued | 2005 | eng |
dc.identifier.issn | 0805-2557 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/1059 | |
dc.description.abstract | Denne artikkelen presenterer modulen ”øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk, ved Universitetet i Bergen, Norge. Modulen hadde som mål å trene studentenes veiledningsferdigheter samt forbedre gruppeinteraksjonen. Studenter og veiledere deltok i strukturerte dramaøvelsene med meg som gruppeleder. Studentenes erfaringer viser at øvelsene ble opplevd på en positiv måte og hjalp studentene med å nå modulens mål. Artikkelen beskriver øvelsene som ble brukt og gruppens reaksjoner og diskuterer de positive og negative aspekter ved denne alternative undervisningsformen. Artikkelen gir konkret råd til bruk av slike øvelser og bemerker utbyttet av å bruke dem i høyere utdanning. | no_NO |
dc.format.extent | 166501 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | Program for læringsforskning, Universitetet i Bergen | nob |
dc.relation.ispartofseries | UPED-skrift nr. 1/2005 | no |
dc.subject | Universitetspedagogikk | nob |
dc.title | Dramatisk undervisning i høyere utdanning: Modulen ”Øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk ved Universitetet i Bergen | nob |
dc.type | Working paper | |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260 | nob |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nob |