Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHolst, Erik
dc.date.accessioned2017-01-16T11:40:52Z
dc.date.available2017-01-16T11:40:52Z
dc.date.issued2016-09-20
dc.date.submitted2016-09-20eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/15409
dc.description.abstractMasteroppgaven handler om ulike misoppfatninger elever på videregående skole har innen emnet betinget sannsynlighet. I teorien belyses misoppfatninger, feilslutninger og heuristikker med hovedvekt på betinget sannsynlighet. I oppgaven har jeg brukt mixed method, en blanding mellom kvantitativ og kvalitativ metode. Til den kvantitative delen har jeg brukt oppgaver innen betinget sannsynlighet utarbeidet av Diaz og Fuente. De kaller denne samlingen av oppgaver for CPR (Conditional Probability Reasoning). Jeg bruker de samme oppgavene i den kvalitative delen av masteroppgaven i oppgavebasert intervju. Jeg sammenligner mine resultat med resultat fra CPR, og studerer graden av ulike misoppfatninger, relatert til grupper som har hatt eller ikke har hatt undervisning i emnet. Hvilke misoppfatninger som reduseres, består eller øker, diskuteres før sammendrag, konklusjon og implikasjon.en_US
dc.format.extent2227589 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergenen_US
dc.subjectbetinget sannsynligheteng
dc.subjectmisoppfatningereng
dc.titleMisoppfatninger innen betinget sannsynlighet for elever i den videregående skoleen_US
dc.typeMaster thesis
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserveden_US
dc.description.localcodeVID-MAUMAT
dc.description.localcodeMAT650
dc.subject.nus753199eng
fs.subjectcodeMAT650


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel