Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohnsen, Kristin
dc.date.accessioned2017-05-24T14:49:03Z
dc.date.available2017-05-24T14:49:03Z
dc.date.issued2008-12-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/15901
dc.description.abstractStudien omhandler fenomenet ledet selvhjelp i de såkalte Vekst- og mestringsprosjektene. Prosjektene finansieres av Opptrappingsplanen for psykisk helse og drives av Mental Helse Kompetanse. Gruppene er et tilbud til unge mennesker med psykisk uhelse som har vanskeligheter med å komme seg i arbeid eller utdanning. Ledet selvhjelp er et motsetningsfullt begrep. Rene selvhjelpsgrupper igangsettes av mennesker med et felles problem og er derfor karakterisert av flat struktur og erfaringskompetanse. Ledere innfører derimot en mer hierarkisk gruppestruktur. Særlig ledere med fagbakgrunn eller med sterke institusjonelle bindinger kan hemme selvhjelpsaspektet ved å innføre fagkompetanse på bekostning av deltakernes brukerkunnskap. Studien analyserer forholdet mellom ledelse og selvhjelp i Vekst- og mestringsprosjektene, og hvilke opplevelser deltakerne har av virksomheten i gruppene.en_US
dc.format.extent1874011 bytesen_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.titleLedet selvhjelp i Vekst- og mestringsprosjekteneeng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2017-05-24T14:44:52Z
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved.en_US
dc.description.localcodeAORG350
dc.description.localcodeMASV-AORG
dc.subject.nus731111eng
fs.subjectcodeAORG350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel