Show simple item record

dc.contributor.authorUrdal, Elisabeth
dc.date.accessioned2017-07-04T07:29:39Z
dc.date.available2017-07-04T07:29:39Z
dc.date.issued2017-06-30
dc.date.submitted2017-06-29T22:00:09Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/16142
dc.description.abstractSakte-TV er en samlebetegnelse for TV-produksjoner av en reise, tema eller hendelse i reell tid. Uten klipping eller annen inngripen fra produsenter, fanger kameraet det som skjer i den faktiske tiden det tar, minutt for minutt. Denne studien handler om hvilke erfaringer og opplevelser publikum har med og av sakte-TV på NRK. Hvorfor velger publikum å se på sakte-TV? Hvordan ser de på sakte-TV? Og hvilke opplevelser får de av å se på sakte-TV? Studien er basert på tolv intervjuer fordelt i to aldersgrupper, 18-29 år og 49+. Studien viser at det er forskjeller mellom aldersgruppene, men også innad i gruppene, spesielt når det gjelder hvordan publikum ser på sakte-TV. Det er også forskjeller i hvordan seerne opplever de ulike programmene.eng
dc.description.abstractSlow TV is a collective term for television productions of a travel, theme or event in real time. Without editing or other forms of intervention from the producers, the camera captures what happens minute by minute. This study examines what experiences the audiences have of watching slow TV from the Norwegian broadcaster NRK. Why do the audiences choose to watch slow TV? How do they watch slow TV? And what experiences do they get from watching slow TV? The study is based on twelve interviews from two age groups,18-29 years old and 49+. The study shows that there are differences between the age groups, but also within the groups, especially when it comes to how they watch slow TV. There are also differences in how the viewers experienced the various slow TV programs.eng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectslow televisioneng
dc.subjectTVeng
dc.subjectminute by minuteeng
dc.subjectNRKeng
dc.subjectpublikumsstudieeng
dc.subjectsakte-TVeng
dc.subjectfjernsyneng
dc.subjectslow TVeng
dc.subjectexperienceseng
dc.subjectgenerasjonsstudieeng
dc.subjectminutt for minutteng
dc.subjectUrdaleng
dc.subjectgeneration studieseng
dc.subjectopplevelseeng
dc.subjectviewerseng
dc.subjectpublikumeng
dc.subjectTV-seereeng
dc.subjectaudienceseng
dc.subjectaudience studieseng
dc.titlePlutselig skjedde det...ingenting - en studie av publikums opplevelse av sakte-TVeng
dc.title.alternativeSuddenly...nothing happened - a study of the audiences experience of slow TVeng
dc.typeMaster thesiseng
dc.type.degreeMasteroppgave i medievitenskapeng
dc.type.courseMEVI350eng
dc.subject.archivecodeMastergradeng
dc.subject.nus735116eng
dc.type.programMASV-MEVIeng
dc.date.updated2017-06-29T22:00:09Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reservedeng
bora.peerreviewedNot peer reviewedeng
noa.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310eng
fs.gradepass
fs.unitcode15-17-00


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record