Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorReimers, Jan
dc.date.accessioned2017-09-01T13:20:15Z
dc.date.available2017-09-01T13:20:15Z
dc.date.issued2017-07-06
dc.date.submitted2017-07-05T22:00:38Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/16484
dc.description.abstractVaremerker som blir så dominerende at de blir beskrivende for en hel produktgruppe, står i fare for å degenerere – å bli en alminnelig betegnelse for produktet eller tjenesten. Historisk har dette skjedd med store merker som primus, dynamitt, og vaselin. I dag reguleres denne prosessen av varemerkeloven § 36 (b), som gjennomfører artikkel 12 (2) (a) i gjeldende varemerkedirektiv. Avhandlingen tar for seg innholdet i vilkårene bestemmelsen oppstiller for sletting av varemerker grunnet degenerasjon, og hvilke rettslige følger dette får for varemerket.en_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectvaremerkereng
dc.subjectvaremerkedirektiveteng
dc.subjectdegenerasjoneng
dc.subjectvaremerkeloveneng
dc.subjecttap av særpregeng
dc.titleDegenerasjon av varemerker - en analyse av varemerkeloven § 36 (b)eng
dc.title.alternativeDegeneration of trademarks - an analysis of varemerkeloven § 36 (b)eng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2017-07-05T22:00:38Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reservedeng
dc.description.degreeMasteroppgave
dc.description.localcodeJUS399
dc.subject.nus737102eng
fs.subjectcodeJUS399
fs.unitcode16-00-00


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel