Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHolter, Tove Annette
dc.date.accessioned2018-03-08T14:31:13Z
dc.date.available2018-03-08T14:31:13Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2018-01-24T23:00:03Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/17497
dc.description.abstractMasteravhandlingen "Elevers roller i matematikksamtale" handler om hva slags roller elever har når de samtaler om matematikk med andre elever. Formålet med studien er å få en større forståelse for hvordan elever i videregående skole snakker sammen om matematikk for slik å bedre kunne legge til rette for gode matematikksamtaler. Studien har en kvalitativ tilnærming og er gjennomført som en deltakende observasjonsstudie der jeg har filmet egen undervisning for så å gjennomføre en tematisk analyse. Gjennom dette arbeidet kategoriserte jeg elevene i de fem rollene den høyttenkende, den veiledende, den undrende, den formelavhengige og den stille eleven.en_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergenen_US
dc.subjectrollereng
dc.subjectsamtaleeng
dc.subjectMatematikkeng
dc.subjecttematiskeng
dc.subjectanalyseeng
dc.subjecttematisk analyseeng
dc.subjectobservasjoneng
dc.titleElevers roller i matematikksamtaleen_US
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2018-01-24T23:00:03Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserveden_US
dc.description.degreeMasteroppgave i matematikkdidatikken_US
dc.description.localcodeMAT650
dc.subject.nus753199eng
fs.subjectcodeMAT650
fs.unitcode12-11-00


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel