Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNordtun, Steinar
dc.date.accessioned2018-06-11T08:59:01Z
dc.date.available2018-06-11T08:59:01Z
dc.date.issued2018-06-09
dc.date.submitted2018-06-08T22:00:03Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/17768
dc.description.abstractDenne oppgaven utforsker jazzens estetiske uttrykk i poesi og hva den politiske meningen bak denne jazzen betyr. Med dette som basis ser jeg på jazzpoetene Langston Hughes (1902-1967) og Yona Harvey (1974-), og sammenligner hvordan de to former poesien sin ved bruk av jazz. I tillegg til dette drøfter denne oppgaven hvordan den estetiske betydningen av jazz i poesi har endret seg i tidsløpet fra jazzpoesi først fremkom til i dag, samt den politiske meningen som blir kommunisert av disse estetikkene. Videre tar oppgaven for seg i mindre grad likhetstrekkene mellom blues og jazz når de formes i poesi, samt ulikhetene.no_NO
dc.language.isoengeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.titleRhythm and rhyme - The Political aesthetics of the jazz poetry of Langston Hughes and Yona Harveyeng
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2018-06-08T22:00:03Z
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reservedeng
dc.description.degreeEngelsk mastergradsoppgave
dc.description.localcodeENG350
dc.subject.humordjazzno
dc.subject.humordBluesno
dc.subject.humordPoesino
dc.subject.humordestetikkno
dc.subject.nus711124eng
fs.subjectcodeENG350
fs.unitcode11-20-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel