Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKittang, Astrid Marta Olsnes
dc.date.accessioned2019-01-04T15:14:46Z
dc.date.available2019-01-04T15:14:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/18824
dc.description.abstractHematologi-undervisning er obligatorisk for medisinstudenter og senere for alle leger som skal bli spesialister i indremedisin, hjertesykdommer, lungemedisin og onkologi. Når studenter leverer inn spørreskjema kommer det ofte frem at selve faget av mange oppfattes som vanskelig og utilgjengelig. I en plenumsevaluering av forelesningene som hadde vært holdt tidligere i hematologikurset, brøt en av studentene ut: «Hvor er knaggene som vi skal henge all denne detaljerte kunnskapen på?!» Virkemidler hentet fra basismodul i universitetspedagogikk ble siden 2015 brukt til å styrke kvaliteten på undervisningen om myelodysplastiske syndromer, som både av studenter og spesialister i hematologi regnes som den aller vanskeligste gruppen av blodsykdommer. I ettertid har disse elementene blitt integrert også i andre ledd av hematologikurset.en_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherProgram for universitetspedagogikk, Universitetet i Bergeneng
dc.relation.ispartofseriesUPED-skrifteng
dc.subjectUniversitetspedagogikkeng
dc.titleKunnskapsknagger – bruk av læringsmål, mikroskopi og gruppearbeid i hematologiundervisningen med fokus på myelodysplastisk syndromeng
dc.typeWorking paper
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reservedeng


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel