Blar i Department of Foreign Languages på emneord "Bildung"
Viser treff 1-5 av 5
-
Analyzing the didactic potential of videos appealing to emotions in the Social studies’ English classroom in upper secondary school
(Master thesis, 2019-06-05)Læring oppstår i møte med ulike tekstformer frå ulike typar medium, og i det 21. århundret er det særskilt dei multimodale tekstane som blir brukt i engelskundervisninga. Denne masteroppgåva fokuserte på programfaget ... -
Go hard or Gone Home: Video games’ potentials for the promotion of Bildung in the Norwegian upper secondary EFL classroom. A Case Study.
(Master thesis, 2019-06-13)Norge, og store deler av verden, preges av en stadig teknologisk utvikling hvor nye digitale ressurser og oppfinnelser stadig tar mer plass i hverdagen. Helt siden de kom på 70-tallet har særlig videospill fått en stor ... -
Learner involvement related to intercultural competence and Bildung: A comparative study of literary texts and tasks in textbooks for upper secondary school
(Master thesis, 2017-06-09)Hovedmålet med denne oppgaven er å undersøke de litterære oppgavene i fire ulike lærebøker i engelsk i den videregående skolen, Targets, Access to English, Tracks og Skills. To av lærebøkene er knyttet opp mot studieforberedende ... -
A study of teachers' understanding of the English subject as a Bildung subject
(Master thesis, 2014-02-03)The aim of the thesis has been to discover how teachers understand Bildung and raise an awareness of their understanding of English as a Bildung subject. It has also been of interest to know how the curriculum conveys this ... -
The Use of Literature to Discuss Racism within the English Subject in the Norwegian Lower Secondary School: A Mixed-method Study.
(Master thesis, 2021-06-02)Denne studien tar for seg om, og i så fall hvordan, engelsklærere i ungdomskolen bruker skjønnlitteratur for å diskutere rasisme i engelskfaget. Det blir undersøkt hvordan lærerne definerer rasisme, deres refleksjoner rundt ...