dc.contributor.author | Erikstad, Helene | eng |
dc.date.accessioned | 2010-01-19T08:24:23Z | |
dc.date.available | 2010-01-19T08:24:23Z | |
dc.date.issued | 2009-11-20 | eng |
dc.date.submitted | 2009-11-20 | eng |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/1956/3741 | |
dc.description.abstract | Undersøkelse i forbindelse med utprøving av en ny formidlingsform i museet. Ved bruk av spillteknologien Augmented Reality (AR) kan de besøkende se en digital utgave av et Ulfberht vikingsverd. De besøkende på museet kan stille seg foran en skjerm, ved å holde et tresverd i ført markører, vil de kunne se seg selv holde et "virkelig" vikingsverd. Bruk av nye teknologiske formidlingsformer er gjort i et forsøk på å øke læringsverdien på museet. Interaktivitet øker engasjement som igjen øker læringsverdi, interessen og forståelsen blant publikum. | no_NO |
dc.format.extent | 3168416 bytes | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | eng |
dc.language.iso | nob | eng |
dc.publisher | The University of Bergen | eng |
dc.subject | Augmented Reality | eng |
dc.subject | Formidling | nob |
dc.subject | Museum | nob |
dc.title | Vil du se sverdet som ikke eksisterer? Bruk av Augmented Reality som formidlingsform i museet. | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.rights.holder | Copyright the author. All rights reserved | |
dc.rights.holder | The author | eng |
dc.description.degree | Master i Arkeologi | |
dc.description.localcode | MAHF-ARK | |
dc.description.localcode | ARK350 | |
dc.subject.nus | 713306 | eng |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Arkeologi: 090 | |
dc.subject.nsi | VDP::Matematikk og Naturvitenskap: 400::Informasjons- og kommunikasjonsvitenskap: 420::Databaser og multimediasystemer: 428 | |
fs.subjectcode | ARK350 | |