BORA - UiBBORA
    • English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   BORA Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Administration and Organization Theory
  • Department of Administration and Organization Theory
  • View Item
  •   BORA Home
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Administration and Organization Theory
  • Department of Administration and Organization Theory
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Omdømmebygging i NAV - Fasadepuss eller nybygg?

Type
Master thesis
Thumbnail
View/Open
58408463.pdf (722.3Kb)
Date
2009-06-02
Author
Gonsholt, Ingrid Richardt
Share

Metadata
Show full item record
Abstract
Denne studien handler om omdømmebygging i NAV i forbindelse med etableringen av en "ny" organisasjon. I studien beskriver og forklarer jeg hvordan NAV bygger sitt omdømme mot interne og eksterne omgivelser som brukerne, de ansatte og offentligheten/media. Det teoretiske rammeverket består av teori som først beskriver hvordan organisasjoner bør ha et internt forankret identitetsgrunnlag som utgangspunkt for det som skal kommuniseres utad. Videre ser jeg på teori som beskriver hvordan organisasjoner kan bruke kommunikasjon i forbindelse med omdømmebygging. I den forklarende teorien tar jeg utgangspunkt i tre perspektiver som utformer ulike forventninger til hvordan NAV bygger omdømmet sitt. Disse perspektivene ser ulikt på handlingslogikken blant organisasjonsmedlemmene, hvordan endring skjer, og hvordan iverksetting skjer. I denne studien bruker jeg kvalitativ metode for å undersøke problemstillingen, mer konkret intervju av respondenter og innholdsanalyse. Den empiriske delen er delt opp i tre, der jeg først ser på NAVs intensjoner om omdømmebygging. Videre ser jeg på hvilke tiltak som etableres av kommunikasjonsstaben i NAV på sentralt nivå. Den tredje empiriske delen handler om hvordan andre enheter i NAV iverksetter omdømmetiltak mot de interne og eksterne omgivelsene som tidligere er nevnt.
URI
http://hdl.handle.net/1956/3907
Publisher
The University of Bergen
Subject
OmdømmebyggingNAVOmdømme
Collections
  • Department of Administration and Organization Theory 252
Copyright the author. All rights reserved
The author

University of Bergen Library
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of BORACommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsType

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

University of Bergen Library
Contact Us | Send Feedback