Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKjørholt, Ingvil Odaeng
dc.date.accessioned2011-01-06T13:20:40Z
dc.date.available2011-01-06T13:20:40Z
dc.date.issued2010-05-31eng
dc.date.submitted2010-05-31eng
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1956/4407
dc.description.abstractI denne oppgaven undersøkes fotojournalistikken i de journalistiske produktene, "helgebilag".Den viser hvordan A-magasinet, Dagbladets Magasinet og BTMagasinet fremstår visuelt. Det pekes på at fotouttrykket i de ulike helgebilagene er særegne, og baseres på tre faktorer; moderavisen sine tradisjoner, leser- og redaksjonsprofilen, samt personavhengige faktorer som fotografenes fotostil. Det blir også vist at i helgebilag vektlegges det visuelle mer enn det gjøres i aviser, noe som igjen stiller andre krav til fotojournalisten. Helgebilag er først og fremst en scene for den profesjonelle fotojournalisten. I helgebilag viste designet seg å være et element som satt rammer for både den fotografiske prosessen og det visuelle uttrykket.en_US
dc.format.extent1839942 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectHelgebilagnob
dc.subjectFotojournalistikknob
dc.titleFotojournalistikk i helgebilag. En kvalitativ studie av A-magasinet, Magasinet og BTMagasinetnob
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderThe authoren_US
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserveden_US
dc.description.localcodeMEVI350
dc.description.localcodeMASV-MEVI
dc.subject.nus735116eng
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Medievitenskap og journalistikk: 310nob
fs.subjectcodeMEVI350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel