Blar i Department of Education på tittel
Viser treff 244-263 av 373
-
"Personalledelse i skjæringspunktet mellom profesjonell ledelse og ledelse i nære relasjoner". En kvalitativ studie om hvordan pedagogiske ledere opplever rollen som personalledere i barnehagen
(Master thesis, 2013-11-14)There is limited research in kindergarten for pedagogical leaders work as personnel leaders. The Norwegian government strives for quality in kindergarten, and the government also claims that quality depends on the human ... -
Polske foreldre i norsk skole: en kvalitativ studie av hjem-skolesamarbeid
(Master thesis, 2013-11-15)As a result of the EU expansion in 2004, a number of Polish labour-immigrants have migrated to Norway. Poles currently make up the largest group of immigrants in the country. In this thesis I have focused on collaboration ... -
"PP-rådgiveres opplevelse av makt og kommunikasjon i samarbeidet med brukernes foreldre". En kvalitativ studie av PP-rådgiveres opplevelse av foreldresamarbeid
(Master thesis, 2017-06-20)The project “The way PP-councilor experience the use of power and communication in cooperation with the caretaker/parent of the person with needs” is about cooperation. It is about the cooperation between the Pedagogic ... -
Praksisfellesskap innvandrerungdom erfarer i møte med videregående skole
(Peer reviewed; Journal article, 2013)This article examines how immigrant youths from non-western countries experience everyday life in an upper secondary school in Norway. The youngsters have key information about how they personally experience school. Etienne ... -
Praksisnær undervisning i legemiddelregning i arbeidet med å redusere testangst og styrke selvoppfattelse hos sykepleierstudenter
(Peer reviewed; Journal article, 2014)Norwegian nursing students must pass a drug calculation test with a flawless performance if they are to qualify as nurses. This requirement is found to increase students’ test anxiety and mathematical low self-conceptual ... -
Praksisopplæringens oppfattede og erfarte formål sett fra ulike aktørperspektiv
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Praksis er en sentral og verdsatt del av lærerutdanningen, men læringsutbyttet blir ofte tatt for gitt og sjelden utfordret. Denne intervjustudien undersøker hvordan praksisopplæringens formål er oppfattet og erfart sett ... -
Praksisopplæringens oppfattende og erfarte formål sett fra ulike aktørperspektiv
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Praksis er en sentral og verdsatt del av lærerutdanningen, men læringsutbyttet blir ofte tatt for gitt og sjelden utfordret. Denne intervjustudien undersøker hvordan praksisopplæringens formål er oppfattet og erfart sett ... -
Praksisveiledning og lærerstudenters profesjonelle utvikling. Om utviklende kunnskapsprosesser i lærerutdanningens praksisveiledning
(Peer reviewed; Journal article, 2019)I denne artikkelen argumenterer jeg for at praksisveiledning kan bidra til lærerstudenters profesjonelle utvikling, men også at dette bare er en mulighet som må gripes for å realiseres. Norsk og internasjonal lærerutdann ... -
Prediksjon av tidlige lese- og staveferdigheter. En kvantitativ studie av hvordan skriftspråkstimulerende faktorer i hjemmemiljøet og barnets språklige ferdigheter ved 5-års alder, predikerer barnets lese- og staveferdigheter i 1. og 2. klasse
(Master thesis, 2005)Avhandlingens hovedtema omhandlet prediksjon av lese- og staveferdigheter i 1. og 2. klasse. Gjennom studien var meningen å få innsikt i hvordan skriftspråkstimulerende faktorer i hjemmemiljøet og barnets språklige ferdigheter ... -
Preparing university educators for hot moments: theater for educational development about difference, power, and privilege
(Peer reviewed; Journal article, 2013-09-11)A ‘hot moment’ is an emotion-laden moment of conflict or tension that threatens to derail teaching and learning. In this study, an educational development workshop used interactive theater depicting a hot moment to prepare ... -
Presentation in teacher education. A study of student teachers’ transformation and representation of subject content using semiotic technology
(Doctoral thesis, 2019-10-18)Situated in the context of teacher education, the current study seeks to understand the practice of presenting – here supported by digital technology – as a student learning activity. The study considers Shulman’s (1986) ... -
Problematferd og organisering
(Master thesis, 2009-05-14)Et godt læringsmiljø i skolen avhenger av kunnskap om sammenhenger mellom faktorer i læringsmiljøet. "Problematferd og organisering i skolen" bygger på tidligere nasjonal og internasjonal forskning om problematferd og ... -
Productive interactions in ICT supported communities of learners
(Doctoral thesis, 2009-06-30)The aim of this thesis is to single out what characterises productive interactions in ICTsupported communities of learners, based on research from three different case studies. The methodological approach through action ... -
Promoting aesthetical values to education
(Journal article; Peer reviewed, 2020)With a pressure on schools to meet the requirements of a knowledge-based global economy, human development, critical thinking and imagination seem to be given lower priority. This article argues for including the aesthetic ... -
Psykisk helse og helsefremmende arbeid i skolen – en kvalitativ undersøkelse av læreres forståelse av psykisk helse og hvordan man fremmer den
(Master thesis, 2021-11-22)Dette masterprosjektet har tatt for seg læreres oppfatninger og forståelse av begrepet psykisk helse og det helsefremmende arbeidet i skolen. Oppgaven har arbeidet ut i fra problemstillingen ”Hvordan oppfatter og forstår ... -
Pupils collaborating in pairs at a computer in mathematics learning: investigating verbal communication patterns and qualities
(Doctoral thesis, 2012-06-19)The dissertation concerns 9th grade pupils’ verbal communication in mathematics learning when they work in pairs at a computer. The dissertation includes three substudies, involving three sub-questions. The first sub-study ... -
Purposeful Actions in Leadership of Learning Processes: A Mixed Methods Study of Classroom Management in Digital Learning Environments
(Doctoral thesis, 2021-06-24)Most Norwegian primary and secondary pupils now have access to their own computer or tablet at school (1:1 access), and 1:1 access to information and communication technology (ICT) has a variety of implications for teachers’ ... -
A qualitative investigation of psychological need-satisfying experiences of a mobile-learning application: A Self-Determination Theory approach
(Journal article; Peer reviewed, 2022)Much research on mobile learning is cross-sectional or lacks a theoretical basis for investigating the mechanisms of mobile learning and achievement. This may be a concern as well-formulated theoretical frameworks allow ... -
Race talk and white normativity: classroom discourse and narratives in Norwegian higher education
(Journal article; Peer reviewed, 2021)How does the process of racialization unfold as a discursive project at the university? How do students and faculty in the classroom use racial categories in supposedly post-racial places? How do People of Color in higher ... -
Radiografstudenters læring i praksis
(Master thesis, 2001)Tema for hovedfagsoppgaven er læring i praksis. Hvordan uttrykker radiografstudentene sine opplevelser av læring i praksis på røntgenavdelingene? Det foreligger lite forskning som spesielt omhandler læring i radiografyrket. ...