Blar i Department of Education på emneord "tilhørighet"
Viser treff 1-4 av 4
-
En kvalitativ undersøkelse om trivsel og motivasjon i høyere utdanning: Et selvbestemmelsesteoretisk perspektiv
(Master thesis, 2017-06-30)In a self-determination theory perspective (Deci & Ryan, 1985), the quality of the interaction between students and the context can be a crucial factor for the student’s well-being and motivation. Central to the theory ... -
Fra ord til endring? En kritisk diskursanalyse av NOU 2015:2 "Å høre til. Virkemidler for et trygt psykososialt skolemiljø".
(Master thesis, 2020-05-30)Mobbefenomenet blant barn og unge har vært, og er, et gjennomgangstema i utdanningspolitikken så vel som i det norske samfunnet. Debatten dreier seg i stor grad om hvordan problemet skal håndteres og motvirkes. Nulltoleranse ... -
Ingen er vanskelige samlet. En kvalitativ undersøkelse av hva barnehageansatte forteller om barnehagen som inkluderende arena og hvordan de tilrettelegger for barn med utfordrende atferd
(Master thesis, 2019-07-02)Tidligere forskning på inkludering og barns atferd har vist til flere aspekter, hvor marginaliserte grupper av barn med ulike forutsetninger opplever å bli sosialt ekskludert. I dag har barnehagen som organisasjon et ... -
Å være lærer i ungdomsskolen. Fortellinger om motivasjon og utfordringer
(Master thesis, 2018-06-27)The teaching profession is a profession with a high degree of wellbeing, however it is also a profession in which a large degree of burnout and stress is reported (Skaalvik & Skaalvik 2016). Based on research, motivational ...