Blar i Department of Education på emneord "tilpasset opplæring"
Viser treff 1-3 av 3
-
Døv i hørende skole: En god skolehverdag - inkludering og mestring
(Master thesis, 2019-07-02)Denne studien omhandler inkludering av hørselshemmede elever i hørende skole. Formålet med studien er å se hvilke faktorer som kan bidra til at hørselshemmede elever opplever mestring og inkludering i hørende skoler. Det ... -
Identifisering og tilrettelegging for evnerike barn i den norske skolen
(Master thesis, 2023-05-15)Siden Arnolf Hofset først snakket om evnerike elever i Norge i 1970 tok det godt over 35 år før deres behov begynte å bli et tema innen pedagogikk og politikk. Ledende aktører, interesseorganisasjoner og internasjonale ... -
Tilpasset opplæring for alle? -En kvalitativ studie av tilrettelegging av undervisningen for elever med stort læringspotensial i norskfaget
(Master thesis, 2021-05-28)Sammendrag I forskningslitteraturen finnes det et mangfold av benevnelser som i stor grad omhandler den samme elevgruppen. I denne avhandlingen har jeg valgt å benytte «elever med stort læringspotensial». Avhandlingen har ...