Blar i Department of Education på emneord "motivasjon"
Viser treff 1-5 av 5
-
En kvalitativ undersøkelse om trivsel og motivasjon i høyere utdanning: Et selvbestemmelsesteoretisk perspektiv
(Master thesis, 2017-06-30)In a self-determination theory perspective (Deci & Ryan, 1985), the quality of the interaction between students and the context can be a crucial factor for the student’s well-being and motivation. Central to the theory ... -
Gjennom nåløyet? – en tematisk analyse om erfaringer med fravær, frafall og fullføring av videregående opplæring
(Master thesis, 2023-05-30)Det er et uttalt politisk mål at flere skal fullføre videregående opplæring (Meld. St. 21 (2020–2021). Høyt fravær i utdanningsløpet øker risikoen for frafall i videregående skole (Markussen, 2010). Temaet for denne studien ... -
Har tilbakemeldingen kraft? En kvalitativ studie av norsklæreres vurderingspraksis i skriftlig på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2015-05-14)The theme for this master thesis is feedback on Norwegian middle school student texts. The aim of the thesis is to see how teachers understand the effect feedback can have as a tool for learning and how this can contribute ... -
Læring uten grenser - elevers læringspotensial på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2015-05-15)The theme of this master thesis is students´ potential for enhanced learning capacity in lower secondary school. Increased focus on students´ achievement in school has been a leading factor in Norwegian school politics. A ... -
Å være lærer i ungdomsskolen. Fortellinger om motivasjon og utfordringer
(Master thesis, 2018-06-27)The teaching profession is a profession with a high degree of wellbeing, however it is also a profession in which a large degree of burnout and stress is reported (Skaalvik & Skaalvik 2016). Based on research, motivational ...