Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKjølen, Andreaseng
dc.date.accessioned2013-02-18T10:16:09Z
dc.date.available2013-02-18T10:16:09Z
dc.date.issued2012-06-01eng
dc.date.submitted2012-06-01eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/6348
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om innholdstjenester som inntektsmulighet for nettaviser i Norge. Oppgaven er av et kvalitativt format, og jeg intervjuet flere informanter som til daglig jobber eller har jobbet med innholdstjenester som Nettavisen promoterer eller har promotert. Oppgavens problemstilling er som følger: 1. Hvordan er mediehuset Nettavisen sin strategi for inntjening via innholdstjenester i dag?" 2. For hvilke demografiske målgrupper vil denne strategien fungere?" 3. Hvilke konsekvenser har Nettavisens inntjenings-strategi i et mediepolitisk perspektiv?" I oppgaven bruker jeg blant annet Michael Porters strategiske modell for bransjeanalyse. Jeg trekker inn Jürgen Habermas og hans tanker om medias rolle i samfunnet. Noe av det sentrale med oppgaven, er hvordan Nettavisen i Norge kan bli sett på som et symbol for overgangen til informasjonssamfunnet og en digital hverdag.en_US
dc.format.extent1447211 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectinnholdstjenestereng
dc.subjectbrukerbetalte tjenestereng
dc.subjectNettaviseneng
dc.subjectpressestøtteeng
dc.subjectmedieøkonomieng
dc.titleInnholdstjenester i nettaviser. En kvalitativ studieeng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserveden_US
dc.description.localcodeMEVI350
dc.description.localcodeMASV-MEVI
dc.subject.nus735116eng
fs.subjectcodeMEVI350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel