Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTordsson, Tove Kristina Bjeng
dc.date.accessioned2013-08-12T06:42:48Z
dc.date.available2013-08-12T06:42:48Z
dc.date.issued2013-05-14eng
dc.date.submitted2013-05-14eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/6940
dc.description.abstractThe thesis opened by telling about a discovery of the Vergina Sun, a Macedonian national symbol, in an old, Macedonian Orthodox Church building, as an example of nationality and religion together. The introduction chapter introduced my field work and the academic discussion about national attitudes and religion, and contributed with definitions for religion, and several words within the umbrella term national attitudes. The history chapter started with ancient history, focusing on the church, religion and people's identifications (connected to kingdom or religion). This focus was kept through the chronology, which continued from the post-roman time with the Great Schism, to the Ottoman and Yugoslavian time, and ended in our post-Yugoslav Macedonia. Macedonia Today" set the color for the rest of the thesis, by presenting the Evangelical Church and the Macedonian Orthodox Church, and the respondents' view on contemporary Macedonia. Skepticism to mass media, wished to improve lived Christianity, optimism towards ethnic and religious heterogeneity and converting as the condition to mixed marriages sums up the typical attitude. A tour in The Museum of the Macedonian Struggle was narrated, and the religious content considered. Continuity with the Past» discussed several topics within the promotion of lines to the past in Macedonia today. The chapter started by discussing theories, before approaching the meanings attached to the debate of the origin of today's Macedonians, Macedonia mentioned in the Bible, the expression Cradle of Civilizations", and the Macedonian term for Orthodox; Pravoslavna, which means first believing". The chapter about Skopje 2014 carried on this discussion, by analyzing the monument of Alexander the Great. Theories about religion showed how the monument can be understood as a sacralization of the place. But despite the positive attitudes to the statue, many respondents showed limited belief in him as a sacralization, and in the historical person. The following chapter put compared attitudes from people in both churches up against two theoretical models. Both models put national identity, religion and the individual in context. Both models also showed how concern for fellow human beings is a determining variable in people's relationship to their religion and national identifications. Ideas for Solutions," took the thought about concerns for the fellow human being further by discussing what the respondents think religion can do to improve the society. The chapter compared and discusses differences and similarities in these attitudes. The last chapter, Conclusion and Summary", told shortly what the thesis has realized, and how it has come to this conclusion.en_US
dc.description.abstractInnleiingskapittelet opna oppgåva ved å fortelja om verginasolen, eit nasjonalsymbol observera midt i ei gamal, makedonskortodoks kyrkje. Vidare vart feltarbeidet, som i tre månar samla inn data gjennom kvalitative intervju og kortintervju, i den makedonsk-ortodokse og evangelikalske kyrkja. Innleiingskapittelet bidrog med fleir definisjonar som nytta bøkar og data frå feltarbeid til å greie ut om nasjonale haldningar og religion. Relevante teoriar vart også greia ut om her, da kapittelet tok føre seg forskinga si diskusjon om religion og nasjonale haldningar. Historiekapittelet tok til med antikk historie, da Makedonia låg under Romarriket, og kyrkje og stat mangla klare grenser. Dette vart fylgt av den omdebattera historia til slaviske folk, og så om levekåra under det ottomanske imperiet. Dette haldt særleg fokus på kyrka, og ideologiar om nasjonal frigjering. Jugoslavia var neste tema, og kapittelet enda i den post-jugoslaviske samtida, med hendingar som opprøret i 2001 og kunstprosjektet «Skopje 2014». Følgjande kapittel, «Macedonia Today», set fargen på resten av oppgåva, ved å presentera dei to trussamfunna, og ikkje minst respondentane sitt syn på sin samtids Makedonia. Skepsis til massemedia, ynskje om å betre kristendommen i landet, optimisme til etnisk og religiøs heterogenitet men med konvertering som vilkår for blanda ekteskap, er dei mest typiske haldningane. I dette kapitlet vart ein omvising i The Museum of the Macedonian Struggle presentera, og det religiøse innehaldet drøfta. «Continuity with the Past» tok tak i fleir tema innan promotering av samanheng med fortida nytta I Makedonia I dag. Etter å ha greia ut om, og drøfta, to teoriar tok kapittelet føre seg kva folk legg i debatten om opphavet til dagens makedonarar, Makedonia i Bibelen, uttrykket «sivilisasjonane sin vugge», og drøfta det makedonske omgrepet for ortodoks, som også tyder «førsttruande». Kapittelet om Skopje 2014 arbeida vidare med denne diskusjonen, ved å særleg ta tak i monumentet av Aleksander den Store. Religionsteoriar visa korleis monumentet kan vere ei sakralisering av staden, men dei fleste respondentane visa avgrensa tru på dette i statuen (sjølv om mange likar han) og i den historiske kongen. Kapittelet om religion og nasjonale haldningar saman set samanlikna haldningar i begge kyrkjene opp mot to teoretiske modellar, som begge set nasjonal identitet, religionen og individet i samanheng. Utfallet av begge modellane er omsyn til medmennesket som viktig, om ikkje avgjerande, faktor i førehaldet til nasjonal identifikasjon og religion. Det siste kapittelet før oppsummeringa tek tanken om omsyn til medmennesket vidare ved å diskutere kva respondentane meiner kristendommen har av løysingar for samfunnsproblema i Makedonia i dag. Kapittelet samanlikna og drøfta årsakene til skilnader og likskapar, før siste kapittel, «Conclusion and Summary», fortalde kva heile masteren har kome fram til, og gjort.en_US
dc.format.extent1506793 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isoengeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectMakedonia (republikk)eng
dc.subjectOrtodokse kirkeeng
dc.subjectLutherske kirkeeng
dc.subjectMisjoneng
dc.subjectMakedonereeng
dc.subjectAlbanereeng
dc.subjectOhrideng
dc.subjectMakedonsk språkeng
dc.subjectNasjonalismeeng
dc.subjectEtnisiteteng
dc.subjectKristendomeng
dc.subjectSkopjeeng
dc.subjectAlexander den storeeng
dc.titleHow do religion and national attitudes coeixist in contemporary Macdonia? A comparative study of two religious groupseng
dc.typeMaster thesis
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved
dc.description.degreeMaster i Religionsvitenskap
dc.description.localcodeMAHF-RELV
dc.description.localcodeRELV350
dc.subject.nus714999eng
fs.subjectcodeRELV350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel