Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLeversund, Anna Heleneng
dc.date.accessioned2013-08-28T06:57:52Z
dc.date.available2013-08-28T06:57:52Z
dc.date.issued2013-06-01eng
dc.date.submitted2013-06-01eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/6999
dc.description.abstractfor barn sin historiefortelling. En kvalitativ evaluering av historiefortellingssystemet RoboTale er utført, som et ledd i et større prosjekt ved Universitetet i Bergen. RoboTale kombinerer bruk av multitouchbord, håndgripelige objekter og en robot med bevegelsesmuligheter, og formålet med oppgaven har vært få innsikt i hvilke aspekter som kan bidra til en bedre forståelse og bruk av grensesnittet. Det ble utført to pilotstudier; i den første deltok en masterstudent og i den andre deltok en gruppe med tre barn. Videre deltok 18 barn, fordelt på seks grupper. Pilotene og studien ble utført ved Universitetet i Bergen. Barna brukte RoboTale til å samarbeide om å lage historier, og var delaktige i utforming av historieelementer. Studien viste at det var relativt god forståelse rundt bruken av systemet som helhet, selv om ikke alt var like problemfritt. Funn indikerte at en utformingen av de håndripelige objektene var sentral for bruken. Dynamiske objekter, som gav feedback i form av lyd og bevegelse, så ut til å være viktige kilder til inspirasjon og kreativitet. Det var også indikasjoner på at variasjoner i modenhet og samarbeidsevne blant barna kan spille inn på resultatet for hvordan RoboTale kan tilrettelegge for samarbeid.en_US
dc.format.extent2397094 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjecttangible multitoucheng
dc.titleEvaluering av robotale. Et historiefortellingssystem for barn på et Tangible Multitouch-bordeng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserveden_US
dc.description.localcodeINFO390
dc.description.localcodeMASV-INFO
dc.subject.nus735115eng
fs.subjectcodeINFO390


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel