Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJacob, Kurdineng
dc.date.accessioned2014-01-02T08:39:20Z
dc.date.available2014-01-02T08:39:20Z
dc.date.issued2013-11-20eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/7629
dc.description.abstractThis study strives to understand the use of Facebook as a social network site by the Kurdish diaspora. Academic relevance and expertise is primarily a requirement for basic study, while the social context is drawn into applied study, and these two contexts puts the research question into primary focus. Accordingly, the main purpose of the study is to explore how Kurds search for and express their ethnic identity through Facebook. The Kurdish people have been suppressed by four countries—Turkey, Iraq, Iran, and Syria—for centuries and have thus been forced to cope with Turkish, Arabic, and Persian ethnic identity and forbidden to express Kurdish ethnic identity. This study reveals some of the most importance objectives and motivations behind the use of Facebook for Kurds in Norway and shows how Facebook features have been used to rekindle ties between the Kurds and to strengthen their ethnic identity. The Kurdish diaspora has been spread worldwide and the most effective way for the people to connect to each other in the diaspora is through social networking sites. Kurds in the diaspora make extensive use of social media to build ethnic identity. The empirical part presents a qualitative research method in the form of an open interview with eight informants of Kurdish background living in Norway. The purpose of the chosen research method was to get the informants’ experiences and thoughts about their use of Facebook as a Kurd in the diaspora. The information gathered from the interview thus support the research questions in the study. The main findings of the study are that Kurds in the diaspora consider Facebook to be an important communication tool to strengthen their identity by discussing political issues and cultural aspects and reconnecting with friends and families they have lost contact with. They actively use Facebook to convey their identity by sharing national and common interests. Facebook is used to reinforce fellowship and association within the Kurdish diaspora.en_US
dc.description.abstractDenne studien handler om bruk av Facebook som et sosialt nettverk side av den kurdiske diasporaen. Faglig relevans og kompetanse er først og fremst et krav for grunnleggende studier, mens den sosiale konteksten trekkes inn i studien, og disse to sammenhengene setter problemstillingen i hovedfokus. Følgelig er det viktigste formålet med studien å undersøke hvordan kurdere søker etter og uttrykker sin etniske identitet gjennom Facebook. Det kurdiske folk har blitt undertrykt av fire land - Tyrkia, Irak, Iran og Syria - i århundrer. Kurdere har dermed blitt tvunget til å takle tyrkisk, arabisk og persisk etnisk identitet og blitt forbudt å uttrykke sin kurdiske etniske identitet. Denne studien avdekker de mest viktige formålene og motivasjonene bak bruken av Facebook for kurdere i Norge og viser hvordan Facebook-funksjoner har blitt brukt til å gjenopplive bånd mellom kurderne og for å styrke deres etniske identitet. Den kurdiske diasporaen har blitt spredt over hele verden og den mest effektive måten for folk å koble seg til hverandre i diaspora er gjennom sosiale nettverkssteder. Kurdere i diaspora gjør utstrakt bruk av sosiale medier for å bygge etnisk identitet. Den empiriske delen presenterer en kvalitativ forskningsmetode i form av et åpent intervju med åtte informanter med kurdisk bakgrunn som er bosatt i Norge. Formålet med den valgte forskningsmetoden var å få frem informantenes erfaringer og tanker om deres bruk av Facebook som en kurder i diaspora. Informasjonen som samles inn fra intervjuet vil dermed understøtte problemstillingene i studien. De viktigste funnene i studien er at kurdere i diaspora anser Facebook som et viktig kommunikasjonsverktøy for å styrke sin identitet ved å diskutere politiske saker og kulturelle aspekter og gjenoppta kontakten med venner og familie de har mistet kontakten med. De bruker Facebook aktivt til å formidle sin identitet ved å dele nasjonale og felles interesser. Facebook brukes for å forsterke fellesskapet og båndene innenfor den kurdiske diasporaen.en_US
dc.language.isoengeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectNorge
dc.subjectKurdisk etnisk identitet
dc.subjectSosiale medier
dc.subjectKurdish diasporaeng
dc.subjectNorwayeng
dc.subjectKurdish ethnic identityeng
dc.subjectSocial mediaeng
dc.subjectFacebookeng
dc.title‘‘Facebook is my second home’’. The Kurdish Diaspora’s Use of Facebook in Shaping a Nationeng
dc.typeMaster thesis
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved
dc.description.degreeMaster i Digital kultur
dc.description.localcodeMAHF-DIKUL
dc.description.localcodeDIKULT350
dc.subject.nus719906eng
fs.subjectcodeDIKULT350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel