Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorUgulen, Linn Sofie Stavneng
dc.date.accessioned2014-08-14T08:29:31Z
dc.date.available2014-08-14T08:29:31Z
dc.date.issued2014-05-14eng
dc.date.submitted2014-05-14eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/8271
dc.description.abstractDenne masteroppgaven tar for seg et gammelt fenomen i en ny innpakning, Olympiske leker (OL) var for første gang i 2014 i kommersielle TV 2s hender. Jeg fulgte TV 2 i planleggingen frem mot OL, analyserte selve sendingene, samt deres evaluering og resultater i etterkant. Jeg bruker det jeg finner i analysen av TV 2 til å diskutere medieutviklingen og drøfte hvorvidt kringkastings- og publikumsbegrepet er i endring. Oppgaven dekker spørsmålene om hva TV 2 gjorde, hvordan de gjorde det og hva som kan ligge til grunn for beslutningene. TV 2 ønsket å bruke OLs attraksjonskraft til å endre den norske befolkningens brukervaner og slik ta nye markedsandeler i forhold til sine konkurrenter på ulike arenaer, med spesielt fokus på nettplattformene. Hva oppnådde TV 2 med OL- rettighetene? Hva innebærer det å produsere en mediebegivenhet for dagens flermediale publikum?en_US
dc.format.extent1205851 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.titleOL 2014 på TV 2 - en mediebegivenhet på alle dine skjermereng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserveden_US
dc.description.localcodeMEVI350
dc.description.localcodeMASV-MEVI
dc.subject.nus735116eng
fs.subjectcodeMEVI350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel