Blar i Faculty of Humanities på emneord "Andrespråk"
Viser treff 1-5 av 5
-
Grammar Tasks in a Communicative Perspective: A Study of Three EFL Textbooks
(Master thesis, 2017-12-01)Kommunikativ språklæring fikk fotfeste som nytt paradigme på 1970-tallet, og brakte med seg et større fokus på kommunikasjon og meningsbasert læring. Denne tilnærmingen til språklæring er stadig aktuell. I engelskfaget i ... -
How Norwegian EFL teachers perceive the roles of literature and multimodal texts in our digitalized society. A mixed methods study in English didactics
(Master thesis, 2017-12-13)Denne masteroppgåva er skriven i fagområdet engelsk didaktikk. Den har hatt som mål å belyse engelsklærarar i den norske vidaregåande skulen sine syn på og erfaringar med bruken av skjønnlitteratur og multimodale tekstar ... -
Learner involvement related to intercultural competence and Bildung: A comparative study of literary texts and tasks in textbooks for upper secondary school
(Master thesis, 2017-06-09)Hovedmålet med denne oppgaven er å undersøke de litterære oppgavene i fire ulike lærebøker i engelsk i den videregående skolen, Targets, Access to English, Tracks og Skills. To av lærebøkene er knyttet opp mot studieforberedende ... -
Norwegian upper secondary EFL teachers’ attitudes, knowledge and beliefs about learner autonomy
(Master thesis, 2018-05-10)Denne masteroppgaven er skrevet innenfor engelsk didaktikk og har hatt som hensikt å se nærmere på norske læreres kunnskap, holdning og tanker om elevautonomi. Studien har blitt gjennomført blant lærere som underviser i ... -
Textbook tasks and the development of ICC in the EFL-classroom. How do textbook tasks in the subject of English in VG1 potentially promote the developmentof intercultural communicative competence?
(Master thesis, 2016-05-17)As of 2016, due to globalization, cross- cultural contact and communication are at an all-time high. Therefore, it is important that education prepares pupils for the increased interconnectedness of the world, and as a ...