Blar i Faculty of Humanities på emneord "identitetsutvikling"
Viser treff 1-3 av 3
-
Dannelse, mål og mening. En kvalitativ undersøkelse av elevers erfaringer med å lese skjønnlitteratur i norskfaget på videregående skole
(Master thesis, 2023-05-19)Denne oppgaven tar utgangspunkt i debatten rundt skjønnlitteraturens posisjon i norskfaget de siste 15-20 årene. Mer presist diskuterer den litteraturens dannelses-og identitetsutviklende potensial, og ett av målene har ... -
Folkehelse og livsmestring i norskfaget. En studie av hvordan elever kan utforske og reflektere over tekster som fremstiller unges livssituasjon, med bakgrunn i Linn Skåbers Til ungdommen (2018).
(Master thesis, 2022-05-20)Formålet med denne studien er å undersøke hvordan jeg som norsklærer kan legge til rette for det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring», i min undervisning. Det er en kvalitativ undersøkelse, med aksjonsforskning ... -
Når det rocker i klasserommet – en praktisk tilnærming til dybdelæring. Danning og identitetsutvikling gjennom en dybdelæringsprosess i norsk vg1.
(Master thesis, 2022-05-20)Denne masteravhandlingen undersøker hvordan den nye læreplanen, LK20, med dets mål om dybdelæring, kan realiseres i klasserommet. Den undersøker også hvorvidt målet om dybdelæring i LK20 videre kan bidra til å realisere ...