Blar i Faculty of Humanities på emneord "Ungdomsskolen"
Viser treff 1-2 av 2
-
Quelle est la place de la variation sociolinguistique dans la classe de FLE en Norvège? Une étude qualitative de la prise en compte de la variation diamésique
(Master thesis, 2018-09-28)Denne masteroppgaven stiller spørsmålet ” Hva er sosiolingvistisk variasjon sin plass i franskklasserommet i Norge?”. Med sosiolingvistisk variasjon menes språklige variasjoner som endrer seg etter ulike forhold som ... -
Tilbakemeldinger som utgangspunkt for utvikling av elevtekster. En kvalitativ studie av en lærers og tre elevers opplevelse av skriftlige lærerkommentarer gitt i skriveprosessen.
(Master thesis, 2017-12-19)I denne oppgaven har jeg undersøkt skriftlige tilbakemeldinger gitt til ungdomsskoleelever. Tilbakemeldingene ble gitt fra en norsklærer til elevtekster skrevet i norsk, der undervisningen la opp til at elevene skulle ...