Blar i Faculty of Humanities på emneord "Videregående opplæring"
Viser treff 1-8 av 8
-
«Alle kan lære av alle». Skriveopplæring i videregående skole i et dialogisk perspektiv
(Master thesis, 2017-06-14)Sammendrag. Tittel: «Alle kan lære av alle». Skriveopplæring i videregående skole i et dialogisk perspektiv Forfatter: Live Synnøve Surlien Denne masteroppgaven undersøker noen elevers skrivelæringsprosess i arbeid med ... -
Formativ vurdering, den heilage gral? Ei undersøking av korleis seks norsklærarar i vidaregåande skule opplever sin vurderingskvardag, og kva tankar dei har om formativ vurdering si rolle i deira arbeid med å vurdere skrivne elevtekstar.
(Master thesis, 2017-06-10)Samandrag Denne masteroppgåva undersøker korleis norsklærarar i den vidaregåande skulen opplever sin vurderingskvardag og kva tankar dei har om formativ vurdering si rolle i deira arbeid med skrivne elevtekstar. Hypotesen ... -
Fra læreplan til lærebok
(Master thesis, 2018-12-11)Sammendrag Denne masteroppgaven handler om hvordan lærebøker i norsk for Vg1 studieforberedende utdanningsprogram oppfatter og løser endringer i læreplanen. Det sentrale formålet i KL06 er kulturforståelse, kommunikasjon, ... -
Hovedområdet muntlig kommunikasjon i et danningsperspektiv
(Master thesis, 2017-06-14) -
How Norwegian EFL teachers perceive the roles of literature and multimodal texts in our digitalized society. A mixed methods study in English didactics
(Master thesis, 2017-12-13)Denne masteroppgåva er skriven i fagområdet engelsk didaktikk. Den har hatt som mål å belyse engelsklærarar i den norske vidaregåande skulen sine syn på og erfaringar med bruken av skjønnlitteratur og multimodale tekstar ... -
Leseforståelse og inferens. En sammenligning av minoritetsspråklige og majoritetsspråklige elever i videregående skole
(Master thesis, 2018-06-16)I denne masteroppgaven har jeg sammenlignet minoritetsspråklige og majoritetsspråklige elevers leseforståelse, med fokus på inferens. Utvalget i undersøkelsen min er hentet fra Vg1-klasser der alle elevene følger ordinær ... -
Læreres valg og bruk av klassikere i norskundervisningen
(Master thesis, 2017-06-16)Sammendrag Denne masteroppgaven undersøker læreres valg og bruk av norske klassikere i norskundervisningen. Oppgaven er rettet mot videregående skole, og målet er å belyse hvordan lærere velger ut og jobber med de klassiske ... -
Norwegian upper secondary EFL teachers’ attitudes, knowledge and beliefs about learner autonomy
(Master thesis, 2018-05-10)Denne masteroppgaven er skrevet innenfor engelsk didaktikk og har hatt som hensikt å se nærmere på norske læreres kunnskap, holdning og tanker om elevautonomi. Studien har blitt gjennomført blant lærere som underviser i ...