Blar i Department of Linguistics, Literary and Aestetic Studies på emneord "Videregående opplæring"
Viser treff 1-6 av 6
-
«Alle kan lære av alle». Skriveopplæring i videregående skole i et dialogisk perspektiv
(Master thesis, 2017-06-14)Sammendrag. Tittel: «Alle kan lære av alle». Skriveopplæring i videregående skole i et dialogisk perspektiv Forfatter: Live Synnøve Surlien Denne masteroppgaven undersøker noen elevers skrivelæringsprosess i arbeid med ... -
Formativ vurdering, den heilage gral? Ei undersøking av korleis seks norsklærarar i vidaregåande skule opplever sin vurderingskvardag, og kva tankar dei har om formativ vurdering si rolle i deira arbeid med å vurdere skrivne elevtekstar.
(Master thesis, 2017-06-10)Samandrag Denne masteroppgåva undersøker korleis norsklærarar i den vidaregåande skulen opplever sin vurderingskvardag og kva tankar dei har om formativ vurdering si rolle i deira arbeid med skrivne elevtekstar. Hypotesen ... -
Fra læreplan til lærebok
(Master thesis, 2018-12-11)Sammendrag Denne masteroppgaven handler om hvordan lærebøker i norsk for Vg1 studieforberedende utdanningsprogram oppfatter og løser endringer i læreplanen. Det sentrale formålet i KL06 er kulturforståelse, kommunikasjon, ... -
Hovedområdet muntlig kommunikasjon i et danningsperspektiv
(Master thesis, 2017-06-14) -
Leseforståelse og inferens. En sammenligning av minoritetsspråklige og majoritetsspråklige elever i videregående skole
(Master thesis, 2018-06-16)I denne masteroppgaven har jeg sammenlignet minoritetsspråklige og majoritetsspråklige elevers leseforståelse, med fokus på inferens. Utvalget i undersøkelsen min er hentet fra Vg1-klasser der alle elevene følger ordinær ... -
Læreres valg og bruk av klassikere i norskundervisningen
(Master thesis, 2017-06-16)Sammendrag Denne masteroppgaven undersøker læreres valg og bruk av norske klassikere i norskundervisningen. Oppgaven er rettet mot videregående skole, og målet er å belyse hvordan lærere velger ut og jobber med de klassiske ...