Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFivelstad, Magnhild Rommetveiteng
dc.date.accessioned2015-01-13T13:48:02Z
dc.date.available2015-01-13T13:48:02Z
dc.date.issued2014-12-01eng
dc.date.submitted2014-12-01eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/9128
dc.description.abstractEn analyse av hvordan en organisasjon kan presentere seg gjennom Internettets mange ulike kommunikasjonsformer. Fødeseksjonen har fått omfattende kritikk i media og fra Fylkeslegen. På bakgrunn av den spesielle retoriske situasjonen er det interessant å undersøke hvilken type troverdighet som etableres på Fødeseksjonens nettsider.Disse er datert 02.03.14. Jeg vektlegger også å vurdere hvilke retoriske virkemidler og kommunikasjonsformer, som tas i bruk, for å imøtegå den spesielle retoriske situasjonen. På denne måten kan jeg vise hvordan Fødeseksjonen etablerer sin troverdighet gjennom sine nettsider. Jeg vil se om nettsidene kan være med på å gjenopprette deres omdømme. Jeg tar i bruk nyere og eldre ethos-teori, for å undersøke dette.Spesielt Hoff-Clausens(2010) moderne ethos-begreper er nyttige i denne sammenheng. Bitzer(1968) sin teori om den retoriske situasjon, gir meg en nyttig innfallsvinkel for å vurdere nettsidene.en_US
dc.format.extent1062978 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonobeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjecttroverdigheteng
dc.subjectrituell ethoseng
dc.subjectnettsidereng
dc.subjectomdømmeeng
dc.titleFødeseksjonen i hardt vær. En retorisk analyse av hvordan en organisasjon kan etablere sin troverdighet på sine nettsider.eng
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserveden_US
dc.description.localcodeMEVI350
dc.description.localcodeMASV-MEVI
dc.subject.nus735116eng
fs.subjectcodeMEVI350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel