Blar i Faculty of Psychology på emneord "learning"
Viser treff 1-3 av 3
-
«Hvilke diskurser om kunnskap og læring i praktiske fag i videregående opplæring kan identifiseres i utdanningspolitiske dokumenter?» En dokumentanalyse
(Master thesis, 2016-11-22)This master's thesis is a study of the discourses of knowledge and learning based on policy documents that helped split an education in Norwegian upper secondary schools. The education program Media and Communication (MK) ... -
Lek og læring - en narrativ analyse av et forankret forhold i læreplanene
(Master thesis, 2021-05-28)Dette forskningsprosjektet undersøker hvordan forholdet mellom lek og læring er fremstilt i de tre siste læreplanverkene: L97, LK06 og LK20. Tidligere forskning og evaluering viser til et paradigmeskifte mellom perioden ... -
Matematikkundervisning i en andrespråkskontekst- bevissthet og dilemma. En kvalitativ undersøkelse av en lærers scaffolding i et komprimert grunnskoleløp for minoritetsspråklige voksne
(Master thesis, 2016-11-14)This master thesis investigates a teacher's support in a time condensed basic educational programme for adults who are about to learn Norwegian as a second or other language. The research question is: What characterize a ...