Blar i Faculty of Psychology på emneord "litteraturgjennomgang"
Viser treff 1-6 av 6
-
Barn og ungdom fra planlagte lesbiske og homofile familier. En litteraturgjennomgang av studier fra år 2010 til 2017
(Master thesis, 2017)This literature review addresses studies of psychosocial outcomes for children and adolescents in planned lesbian and gay families. A systematic literature search detected 16 relevant studies published between the years ... -
Den empiriske statusen til kognitiv-atferds gruppeterapi: En litteraturgjennomgang av metaanalyser i et samfunnsøkonomisk perspektiv
(Master thesis, 2022-12-15)Denne litteraturgjennomgangen danner en oversikt over den metaanalytiske litteraturen på CBGT for lidelsene depresjon, panikklidelse (PD), sosial angst (SAD), obsessiv-kompulsiv lidelse (OCD), og bulimia nervosa (BN). Et ... -
Evidensgrunnlaget for metakognitiv terapi: en systematisk litteraturgjennomgang av randomiserte kontrollerte studier
(Master thesis, 2017)This is a presentation of metacognitive therapy and a systematic review of the evidence for the therapy. The paper reviews clinical trials of metacognitive therapy for patients with emotional disorders. The inclusion ... -
Prevalens, korrelater og behandling av PTSD hos enslige mindreårige flyktningbarn fra Afghanistan.
(Master thesis, 2022-05-19)Det er 82,4 millioner flyktninger i verden, hvor 10 millioner er afghanere. De siste 40 årene i Afghanistan har vært preget av konflikt, naturkatastrofer, kronisk fattigdom og usikker tilgang til mat. Afghanistan har lenge ... -
Sammenhengen mellom tilknytningsstiler hos voksne og borderline personlighetsforstyrrelse: En litteraturgjennomgang
(Master thesis, 2018-12-13)The primary aim of this paper was to conceptually replicate the findings of the literature review of Agrawal et al., (2004) on the relationship between attachment style and Borderline Personality Disorder (BPD). A secondary ... -
Å øke selvmedfølelse hos barn og ungdommer – en litteraturgjennomgang
(Master thesis, 2019-06-13)Målet med litteraturgjennomgangen var å undersøke om det er mulig å øke selvmedfølelse hos barn og ungdommer ved hjelp av terapeutiske intervensjoner. Mer spesifikt var det ønskelig å undersøke om noen intervensjoner synes ...