Blar i Faculty of Psychology på emneord "skole"
Viser treff 1-6 av 6
-
«Å lede en gjeng med ledere» - bruken av lærernes arbeidstid i den videregående skolen
(Master thesis, 2020-06-26)En viktig mekanisme for styring i den moderne norske skolen, er rammene rundt lærernes arbeidstid. Selv om mesteparten av arbeidstiden er båndlagt gjennom nasjonale bestemmelser, og hovedsakelig knyttet til undervisning, ... -
En fokusgruppestudie av nyutdannede læreres opplevelse av egen kunnskap om omsorgssvikt.
(Master thesis, 2018-06-15)Denne masteroppgaven tar for seg hvilken kunnskap nyutdannede lærere opplever å ha fått om håndtering av omsorgssvikt, og hvordan de ser på lærerrollens ansvar for å avdekke omsorgssvikt. Dette blir forsket på med formål ... -
Samarbeid om fosterbarns skolegang
(Master thesis, 2015-06-24)This thesis Cooperation around foster children's schooling" is about how caregivers facilitates for foster children's learning in interprofessional cooperation. Foster children master school at a lower level than other ... -
Sammenhengen mellom aktiv skoletransport og subjektive helseplager hos norske skoleelever. En kvantitativ studie basert på data fra undersøkelsen «Helsevaner blant skoleelever. En WHO-undersøkelse i flere land»
(Master thesis, 2021-05-20)Bakgrunn: I folkehelsearbeidet er barn og unges fysiske og psykiske helse et uttalt prioriteringsområde. Fysisk aktivitet ansees som fundamentalt for normal utvikling, og påvirker individets helse og livskvalitet. Fra 9-års ... -
Skolens beredskap mot vold i hjemmet – å finne opp kruttet på nytt hver gang. En kvalitativ studie av lærernes opplevelse av skolens beredskap og egen kompetanse om vold i hjemmet
(Master thesis, 2022-05-19)Masteroppgaven tar for seg hvordan lærere på barneskolen opplever skolens beredskap og egen kompetanse om avdekking og forebygging av vold i hjemmet. Studiens formål er å identifisere og utdype viktige områder hvor skolens ... -
Tverrprofesjonelt samarbeid for tilrettelegging av et godt psykososialt skolemiljø
(Master thesis, 2021-05-20)Det psykososiale skolemiljøet får stadig større oppmerksomhet, og det er mer fokus på barns psykiske helse enn tidligere. Etniske minoritetsbarn er en utsatt gruppe for psykososiale forhold, der forskning viser at de trives ...