Blar i Faculty of Psychology på emneord "skolen"
Viser treff 1-3 av 3
-
«Å lede til utvikling». En kvalitativ studie av muligheten mellomledere i ungdomsskolen har til å drive pedagogisk utviklingsarbeid.
(Master thesis, 2017-06-24)Summary Objective: In recent years, middle-level leaders have been assigned a new role in the Norwegian educational system. In the school’s hierarchy, this new role is situated between the teachers and the principal. This ... -
Betydningen av sosial støtte for sammenhengen mellom vektstatus og daglig fysisk aktivitet i den norske skolen. En kvantitativ studie
(Master thesis, 2017)Bakgrunn: Overvekt og fedme har en påvirkning på helse og livskvalitet, og blant barn og unge rapporteres det en betydelig andel med overvekt / fedme. Fysisk aktivitet er et helsefremmende tiltak som kan motvirke overvekt, ... -
Et systemisk perspektiv på håndtering i skolen. En kvalitativ deskriptiv undersøkelse
(Master thesis, 2015-05-15)Bullying is a persistent problem in the Norwegian school. The proportion of pupils who experience bullying has remained at 4-6 % the recent years. The research field related to bullying has since the 80-90 century examined ...