Blar i Faculty of Social Sciences på emneord "markedsføring"
Viser treff 1-3 av 3
-
Den samfunnsøkonomiske effekten av markedsføring - anvendt i den norske kosmetikk- og toalettartikkel bransjen
(Master thesis, 2009-06-02)I denne oppgaven utdypes aktiviteten markedsføring og dens betydning som en konkurransevariabel.Den norske kosmetikk- og toalettartikkelbransjen er anvendt som et eksempel på en bransje som aktivt bruker ulike markedsfør ... -
En konkurranseøkonomisk analyse av ulike motiver for å bruke en kategorikaptein.
(Master thesis, 2016-06-01)Denne masteroppgaven er en teoretisk gjennomgang av kategorikapteinordningen. En kategorikaptein er en produsent som blir valgt til å hjelpe til med kategoristyring for en bestemt produktkategori. Det innebærer at den ... -
Memes møter markedsføring, En strategisk casestudie av Ryanair på TikTok
(Master thesis, 2022-06-01)Denne oppgaven ønsker å sette lys på hvordan markedsføring skjer på TikTok, og hvordan virkemidlene memes og humor blir tatt i bruk. TikTok er en av de mest brukte sosiale mediene av ungdom i dag, og plattformen brukes ...