Blar i Department of Information Science and Media Studies på emneord "digitalisering"
Viser treff 1-5 av 5
-
Fotojournalistikk på internett
(Master thesis, 2022-05-31)Fotojournalistikk er visuell journalistikk som gjennom fotografi og video forteller en historie, eller formidler et budskap. Som fotojournalist skal man skildre og dokumentere virkeligheten med bilder. I fotojournalistikken ... -
Klikkets betydning – En kvalitativ analyse av unge voksnes nettavislesing
(Master thesis, 2019-06-22)Denne oppgaven undersøker hvorfor unge nettavisbrukere klikker – eller ikke klikker – på nyhetsartikler i norske nettaviser, og søker på den måten innsikt i hvordan redaksjonell vinkling og presentasjon kan påvirke ... -
Om kringkasterne mister fotballrettighetene, mister de da alt? En analyse av fotballrettighetenes rolle i et endret medielandskap
(Master thesis, 2019-06-25)Denne oppgaven har som mål å belyse aspektene rundt fotballrettigheter i Norge i et medielandskap i endring. Lineært fjernsyn er på vei ned, mens strømming blir mer og mer populært. Dette byr også på utfordringer for den ... -
Strukturendringer i den litterære offentligheten. En analyse av unge voksnes lesevaner og bruk av litterære arenaer
(Master thesis, 2018-09-22)Denne oppgaven undersøker hva unge voksne leser, og hvor de får informasjon om litteratur. Digitaliseringen av samfunnet har medført store strukturendringer i den litterære offentligheten, slik at det i dag er langt flere ... -
Troverdighet til salgs. En kvalitativ undersøkelse om holdninger til innholdsmarkedsføring i redaksjonelle medier
(Master thesis, 2017-06-30)Denne oppgaven ser på hvilke holdninger ulike aktører innenfor mediebransjen har til innholdsmarkedsføring. De ulike aktørene er journalister, salgsavdelingene til aviser, avisenes egne avdelinger for innholdsmarkedsføring, ...