Blar i Department of Information Science and Media Studies på emneord "kvalitativ metode"
Viser treff 1-6 av 6
-
Den analytiske sportspenn: En studie av kommentarjournalistikken til Dagbladets sportsredaksjon under fotball-VM
(Master thesis, 2017-06-30)Dagbladet har en lang tradisjon som meningsavis. Samtidig har avisen også en tradisjon for å ha mye sports- og kulturstoff. I denne oppgaven gjør jeg et dypdykk i meningsjournalistikken til Dagbladets sportsredaksjon under ... -
Etikk i The Walking Dead. En kvalitativ studie av brukeropplevelser med dataspillet The Walking Dead
(Master thesis, 2018-03-06)Målet med denne oppgaven er å få innsikt i hvordan kontroversielt og etisk problematisk innhold i dataspillet The Walking Dead oppleves av åtte ulike spillere på individnivå. Det metodiske grunnlaget i studien baserer seg ... -
I nettdatingens alder - en studie av digitale forutsetninger og syn på nettdating på tvers av det digitale skillet
(Master thesis, 2016-05-16)Vi lever i et samfunn der digitale medier har blitt helt vanlig, og sosiale medier har hatt en særlig fremvekst og økt popularitet. Mens rundt 90 % av ungdommer og unge voksne brukte et nettsamfunn i løpet av en gjennomsnittsuke ... -
Krisefotografiet i endring
(Master thesis, 2017-09-30)Denne masteroppgaven handler om hvordan de ulike teknologiske endringene de siste 60 årene har endret vår rolle som betraktere i møte med krisefotografiet og hvilke etiske utfordringer bildene bringer med seg. Med begrepet ... -
Retrospective Process Tracing. A Waste Identification Technique in Lean and Agile Software Development
(Master thesis, 2017-07-08)This master’s thesis describes a new waste identification technique, adapted from the Process Tracing sub-method Explaining Outcome described in Beach et al. (2013). The aim of the technique is to enable development teams, ... -
Troverdighet til salgs. En kvalitativ undersøkelse om holdninger til innholdsmarkedsføring i redaksjonelle medier
(Master thesis, 2017-06-30)Denne oppgaven ser på hvilke holdninger ulike aktører innenfor mediebransjen har til innholdsmarkedsføring. De ulike aktørene er journalister, salgsavdelingene til aviser, avisenes egne avdelinger for innholdsmarkedsføring, ...