Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSunde, Oda Løken
dc.date.accessioned2021-06-22T00:05:19Z
dc.date.available2021-06-22T00:05:19Z
dc.date.issued2021-05-28
dc.date.submitted2021-06-21T22:00:45Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2760492
dc.description.abstractSamandrag Temaet for masteroppgåva er korleis lærarar i vidaregåande skule driv arbeidet med å gjere livsmeistring til ein del av den overordna delen av læreplanverket for kunnskapsløftet 20. Problemstillinga for oppgåva er: Korleis arbeider lærarar i vidaregåande skule for at livsmeistring skal verte ein del av opplæringa? Teorien som er lagt til grunn i oppgåva har som hensikt å presentera korleis lærarane arbeider for å gjere livsmeistring til ein del av opplæringa. Forståinga av læreplanverket kan sjåast ut ifrå Goodlad sin læreplanteori. Hensikta med teorien er å skapa ei forståing for korleis læreplanverket kan sjåast ut ifrå ulike nivå. Nivåa strekk seg frå eit politisk initiativ til den erfarte læreplanen. Teorien framstiller forståing for korleis lærarane sitt arbeid vert styrt ovanfrå, og korleis læraren skal driva arbeidet retta mot elevane. Livsmeistring er eit nytt tema i læreplanen, og det er difor lite teori som omhandlar livsmeistring. I den overordna delen av læreplanverket er det ulike område som kan sjåast i samanheng med livsmeistring, mellom anna fysisk og psykisk helse. Det er difor lagt vekt på desse områda i oppgåva for å forstå innhaldet i livsmeistring. Eit sentralt område som kan sjåast i samanheng med livsmeistring og som er nemnd i læreplanen er viktigheita av å skapa ein trygg identitet og eit positivt sjølvbilete. Dette dannar utgangspunktet for trekkja inn Erikson sin teori som omhandlar identitetsdanning. Samanhengen mellom identitet og sjølvbilete er difor sett fokus på. I prosjektet er det nytta ein kvalitativ tilnærming til forskinga. Det er difor gjennomført intervju for å henta forskingsmaterialet frå åtte lærarar som arbeider i vidaregåande skule. Fire av dei underviser på idrettsfag. Dei fire andre informantane underviser innan helse- og oppvekstfag. Utval av informantar er lærarane som har arbeidd med LK06, kvar innhaldet i kompetansemåla kan knytast til forståinga for livsmeisitring, fysisk og psykisk helse. Refleksjonane deira er sett i samanheng med teori og drøfta. Eitt av dei mest sentrale funna i studiet er forståinga for at livsmeisitring ikkje er godt nok gjennomtenkt. Fleire lærarar uttrykker bekymring for at livsmeistring vert nedprioritert ettersom det ikkje er målbart. Eit anna funn er forståinga for at psykologen sine oppgåver vert lagt over på lærarane. Det fjerde funnet viser at trygg identitet og positivt sjølvbilete er særleg avgjerande.
dc.description.abstractAbstract The theme of the master's thesis focuses on how teachers in upper secondary school is working of making life skills part of the overarching part of the curriculum for the promotion of Knowledge 20. The research question for the thesis is therefore: How teachers in upper secondary school work to make life skills part of education? The theory the thesis is based on, is intended to present how teachers work to make life mastery part of teaching. The understanding of the curriculum can be seen from Goodlad's curriculum theory. The purpose of the theory is to create an understanding of how the curriculum can be seen from different levels. Level ranges from a political initiative to the experienced curriculum. The theory presents the understanding of how teachers' work is managed from above, and how teachers should conduct the work aimed at the student. Life skills are a new topic in the curriculum, so there is little theory dealing with life skills. In the main part of the curriculum, there are various areas that can be connected with life mastery, including physical and mental health. Emphasis has therefore been placed on these areas in order to understand the content of life skills. Securing identity and a positive self-image can be seen in the context of life skills. This forms the basis for including Erik Erikson’s theory that deal with identity formation. The connection between identity and self-image is focused on. The project uses a qualitative approach to research. Interviews have therefore been conducted to obtain research material from eight teachers working in upper secondary school. Four of them teach subjects in study preparation, direction sports subjects. The four other informants teach subjects within the vocational field of study, health and upbringing. The reason for the choice of these teachers is based on the curriculum for the knowledge promotion 06, which contains competence goals that can be linked to the understanding of life skills, physical and mental health. Their reflections are seen in the context of the theory, and then discussed. One of the most central findings in the study is the understanding that life skills are not well enough thought out. Several teachers express concern that life skills are downgraded as it is not measurable. Another finding is the understanding that the psychologist's tasks are transferred to the teachers. The fourth finding shows that a secure identity and a positive self-image are particularly crucial.
dc.language.isonno
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.subjectfolkehelse og livsmeistring.
dc.subjectdet tverrfaglege temaet folkehelse og livsmeistring
dc.subjectFagfornyinga
dc.subjectlæreplanverket
dc.title«Det er ikkje målbart». Ei undersøking av korleis lærarar i vidaregåande arbeider for at livsmeistring skal verte ein del av opplæringa.
dc.title.alternative"It is not measurable." A study of how teachers in upper secondary school work to ensure that life skills are part of the education.
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2021-06-21T22:00:45Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeMasteroppgave i pedagogikk
dc.description.localcodePED395
dc.description.localcodeMAPS-PED
dc.subject.nus724112
fs.subjectcodePED395
fs.unitcode17-42-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel