dc.contributor.author | Hellesund, Tone | |
dc.date.accessioned | 2022-01-28T12:08:38Z | |
dc.date.available | 2022-01-28T12:08:38Z | |
dc.date.created | 2021-11-19T11:25:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 9788215037400 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2937639 | |
dc.description.abstract | Med utgangspunkt i lesbiske og homofile ungdommers opplevelse av utenforskap undersøker dette kapittelet vanlighetens potensial for inklusjon og eksklusjon. Kategorien «vanlig» er ikke et statisk naturfenomen, men en kulturell kategori som endrer innhold med tid og sted. Dette kapittelet vil diskutere hvilken verdi vanlighet ofte blir tillagt i dag, og hvordan eksklusjonen fra vanligheten ofte skjer gjennom høyst trivielle, og ikke intensjonelle, hverdagslige handlinger. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartof | Fordommer i skolen : Gruppekonstruksjoner utenforskap og inkludering | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Vanliggjøringens potensial. Homofili og andre «fundamentale forskjeller» | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/9788215037417-2021-15 | |
dc.identifier.cristin | 1956375 | |
dc.source.pagenumber | 341-368 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Religionsvitenskap, religionshistorie: 153 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Religious studies, history of religion: 153 | en_US |
dc.identifier.citation | In: Lippe, M.v.d. (red.) (2021). Fordommer i skolen. Gruppekonstruksjoner, utenforskap og inkludering. p 341-368 | en_US |