dc.contributor.author | Von Achen, Henrik | |
dc.contributor.editor | Høyer, Jo | |
dc.date.accessioned | 2022-03-11T09:18:50Z | |
dc.date.available | 2022-03-11T09:18:50Z | |
dc.date.issued | 2019-12 | |
dc.identifier.isbn | 9788278870495 | |
dc.identifier.isbn | 9788278870501 | |
dc.identifier.issn | 1893-1944 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2984524 | |
dc.description.abstract | Da Universitetet i Bergen ble opprettet, var regjeringen tydelig på at det nye universitetet var bygget på og skulle videreføre aktivitetene til Bergens Museum. I tillegg til at universitetet, i likhet med Universitetet i Oslo, skulle drive med forsking og undervisning, ble formidling en uttrykkelig del av universitetets oppdrag. Arven fra museet var altså ikke bare kvalitet på forsking og undervisning, men helt fra begynnelsen skulle UiB i sin virksomhet også være orientert mot et bredere publikum. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetet i Bergen | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Årbok for Universitetsmuseet i Bergen;24 | |
dc.relation.ispartofseries | Universitetsmuseet i Bergen skrifter;36 | |
dc.subject | Museum | en_US |
dc.subject | Publikum | |
dc.subject | Utstilling | |
dc.subject | Museologi | |
dc.subject | Bergen | |
dc.title | Universitetsmuseet og publikum | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.rights.holder | Copyright Universitetsmuseet i Bergen | |
dc.source.pagenumber | 7-22 | en_US |
dc.identifier.citation | Årbok for Universitetsmuseet i Bergen. 2019, 24, 7-22. | |