dc.contributor.author | Lind, Julie Ullerud | |
dc.date.accessioned | 2022-04-01T07:18:31Z | |
dc.date.available | 2022-04-01T07:18:31Z | |
dc.date.issued | 2021-12-10 | |
dc.date.submitted | 2022-01-14T23:00:36Z | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2989007 | |
dc.description.abstract | Oppgaven analyserer hvilke rettslige rammer artikkel 22 setter for kommunens bruk av digital læringsanalyse, når behandlingsformålet er å identifisere læringsvansker hos eleven eller individuelt tilpasse opplæringen. Analysen er inndelt i to problemstillinger. Den første problemstillingen er om og i hvilken grad barn har et særlig vern under artikkel 22. Den andre problemstillingen er når bruken av digital læringsanalyse resulterer i en artikkel 22-avgjørelse. Formålet med oppgaven er å analysere gjeldende rett, og hvordan dette påvirker kommunens implementering av digital læringsanalyse i grunnskolen. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | The University of Bergen | |
dc.rights | Copyright the Author. All rights reserved | |
dc.subject | Personvernforordningen | |
dc.subject | Artikkel 22 GDPR | |
dc.subject | Personvern | |
dc.subject | Opplæringslova | |
dc.subject | Digital læringsanalyse | |
dc.subject | Grunnskolen | |
dc.subject | Barns personvern | |
dc.subject | Automatiserte individuelle avgjørelser | |
dc.subject | GDPR | |
dc.title | Automatiserte individuelle avgjørelser etter personvernforordningen artikkel 22, med fokus på digital læringsanalyse i grunnskolen. Hvilke rettslige rammer setter artikkel 22 for bruken av digital læringsanalyse i grunnskolen? | |
dc.title.alternative | The GDPR Article 22 and Automated Individual Decision-Making. An Analysis of Adaptive Learning Systems. | |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2022-01-14T23:00:36Z | |
dc.rights.holder | Copyright the Author. All rights reserved | |
dc.description.degree | Masteroppgave | |
dc.description.localcode | JUS399 | |
dc.description.localcode | MAJUR | |
dc.description.localcode | MAJUR-2 | |
dc.subject.nus | 737102 | |
fs.subjectcode | JUS399 | |
fs.unitcode | 16-0-0 | |