Show simple item record

dc.contributor.authorLind, Julie Ullerud
dc.date.accessioned2022-04-01T07:18:31Z
dc.date.available2022-04-01T07:18:31Z
dc.date.issued2021-12-10
dc.date.submitted2022-01-14T23:00:36Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2989007
dc.description.abstractOppgaven analyserer hvilke rettslige rammer artikkel 22 setter for kommunens bruk av digital læringsanalyse, når behandlingsformålet er å identifisere læringsvansker hos eleven eller individuelt tilpasse opplæringen. Analysen er inndelt i to problemstillinger. Den første problemstillingen er om og i hvilken grad barn har et særlig vern under artikkel 22. Den andre problemstillingen er når bruken av digital læringsanalyse resulterer i en artikkel 22-avgjørelse. Formålet med oppgaven er å analysere gjeldende rett, og hvordan dette påvirker kommunens implementering av digital læringsanalyse i grunnskolen.
dc.language.isonob
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.subjectPersonvernforordningen
dc.subjectArtikkel 22 GDPR
dc.subjectPersonvern
dc.subjectOpplæringslova
dc.subjectDigital læringsanalyse
dc.subjectGrunnskolen
dc.subjectBarns personvern
dc.subjectAutomatiserte individuelle avgjørelser
dc.subjectGDPR
dc.titleAutomatiserte individuelle avgjørelser etter personvernforordningen artikkel 22, med fokus på digital læringsanalyse i grunnskolen. Hvilke rettslige rammer setter artikkel 22 for bruken av digital læringsanalyse i grunnskolen?
dc.title.alternativeThe GDPR Article 22 and Automated Individual Decision-Making. An Analysis of Adaptive Learning Systems.
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2022-01-14T23:00:36Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeMasteroppgave
dc.description.localcodeJUS399
dc.description.localcodeMAJUR
dc.description.localcodeMAJUR-2
dc.subject.nus737102
fs.subjectcodeJUS399
fs.unitcode16-0-0


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record