Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWestli, Willem Percyval
dc.date.accessioned2023-06-26T23:59:29Z
dc.date.available2023-06-26T23:59:29Z
dc.date.issued2023-05-31
dc.date.submitted2023-06-26T22:03:32Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3073282
dc.description.abstractMediebransjen er i konstant endring og da er det viktig for bedriftene å holde følge med teknologien. TV 2 hadde frem til 2021 hatt den samme logoen i nesten 30 år, og som TV 2-sjef, Olav Sandnes sa under et allmøte i 2021 så har «...TV 2 de siste årene (...) tatt store skritt innen det digitale og innenfor strømming uten at merkevaren har hengt med.» (Hauger, 2021). Samtidig som profilen utad folket har endret seg, så må også det interne følge henge med. Denne masteroppgaven er en drøfting av hvordan studentprosjekter bør settes opp for å få et så godt utgangspunkt og resultat som mulig når man samarbeider med en mediebedrift. Fokuset ligger på planlegging av studentprototyper for å få de til å bli til produkter. Jeg bruker teorier hentet fra Lim et.al. sin artikkel «The Anatomy of Prototypes» om hvordan prototyper er bygget opp og prosessen rundt dem, samtidig som jeg bruker tilnærmingene og metodene fra Eric Ries’ «The Lean Startup» og Jake Knapp’s «Sprint». Analysearbeidet er lagt opp slik at jeg analyserer verktøyene vi har laget til prototypen «TV 2 Pippen Relevans», før jeg så går inn på hva som skal til for å skape en prototype som kan bli til et produkt.
dc.description.abstractThe media industry is constantly changing and it is therefore important for companies to keep up with technology. Until 2021, TV 2 had had the same logo for almost 30 years, and as TV 2 CEO Olav Sandnes said during a general meeting in 2021, "...TV 2 in recent years (...) has taken big steps in the digital and within streaming without the brand having kept up." (Hauger, 2021). At the same time as the public's external profile has changed, the internal following must also keep up. This master's thesis is a discussion of how student projects should be set up in order to get as good a starting point and result as possible when collaborating with a media company. The focus is on planning student prototypes to turn them into products. I use theories taken from Lim et.al. his article "The Anatomy of Prototypes" about how prototypes are built and the process around them, while I use the approaches and methods from Eric Ries' "The Lean Startup" and Jake Knapp's "Sprint". The analysis work is set up so that I analyze the tools we have created for the prototype "TV 2 Pippen Relevans", before I then go into what is needed to create a prototype that can become a product.
dc.language.isonob
dc.publisherThe University of Bergen
dc.rightsCopyright the Author. All rights reserved
dc.titleMinimum ressursbruk. Maksimum utbytte.
dc.title.alternativeMinimum resource use. Maximum profit.
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2023-06-26T22:03:32Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeMasteroppgave i medie- og interaksjonsdesign
dc.description.localcodeMIX350
dc.description.localcodeMASV-MIX
dc.subject.nus735999
fs.subjectcodeMIX350
fs.unitcode15-17-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel