Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWang, Silje
dc.date.accessioned2019-06-18T00:32:15Z
dc.date.available2019-06-18T00:32:15Z
dc.date.issued2019-06-18
dc.date.submitted2019-06-17T22:00:47Z
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/20094
dc.description.abstractAvhandlingen redegjør for i hvilken grad markedsføringsloven kapittel 4 verner barn og unge mot usunt kroppspress, da mange barn og unge opplever dette. Stortinget og regjeringen har vist et ønske om å vedta strengere regler som skal motvirke kroppspresset. Norge er imidlertid, i kraft av å være medlem av EØS, forpliktet til å gjennomføre Direktiv 2005/29/EF, om foretaks urimelige handelspraksis overfor forbrukere (handelspraksisdirektivet). Dette direktivet begrenser medlemslandenes adgang til å forby handelspraksis som berører direktivets virkeområde. Avhandlingen redegjør derfor også for om handelspraksisdirektivet stenger for Norges adgang til å vedta strengere regler.en_US
dc.language.isonob
dc.publisherThe University of Bergen
dc.subjectMarkedsføringsloven kapittel 4 - kroppspress - sosiale medier - handelspraksisdirektivet
dc.titleMarkedsføringslovens vern av barn og unge mot usunt kroppspress. Stenger EU-retten for Norges adgang til å vedta strengere regler?
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2019-06-17T22:00:47Z
dc.rights.holderCopyright the Author. All rights reserved
dc.description.degreeMasteroppgave
dc.description.localcodeJUS399
dc.description.localcodeMAJUR-2
dc.description.localcodeMAJUR
dc.subject.nus737102
fs.subjectcodeJUS399
fs.unitcode16-0-0


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel