Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRaaheim, Arild
dc.contributor.authorNysveen, Herbjørn
dc.date.accessioned2019-09-24T09:25:17Z
dc.date.available2019-09-24T09:25:17Z
dc.date.issued2019-06-11
dc.PublishedRaaheim A, Nysveen H. Studentaktiv læring. Erfaringer fra et kurs i produktutvikling og design. UNIPED. 2019;42(2):215-234.eng
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/20877
dc.description.abstractA number of studies have investigated the effects of the flipped classroom technique on students’ engagement and learning outcome. Where some studies show positive effects on students’ engagement, involvement and learning outcome, others fail to show the same positive results. One crucial element seems to be the way students are prepared for the transition, from a traditional lecture-based course to the flipped classroom technique. In this paper we present students’ feedback and experiences from flipped classroom at an international master course in ‘Product development and design’ at NHH Norwegian School of Economics. Overall, students’ responses are favourable, rating the opportunity for dialogue and feedback from teacher, a flexible structure and good planning as some factors of success.en_US
dc.description.abstractUlike studier som har analysert erfaringer med omvendt undervisning (flipped classroom) viser til dels sprikende resultater. Noen studier viser at studentenes engasjement, motivasjon og læringsutbytte øker med innføringen av omvendt undervisning, mens andre studier viser at studenter trives best med et mer tradisjonelt undervisningsopplegg. Denne studien beskriver erfaringer med omvendt undervisning fra et internasjonalt masterkurs i produktutvikling ved Norges Handelshøyskole, med vekt på studentenes tilbakemeldinger. Studentene er gjennomgående positive til undervisningsopplegget og trekker frem mulighetene for dialog og tilbakemelding, fleksibilitet innenfor klare rammer, og god planlegging som spesielt positivt.en_US
dc.language.isonobeng
dc.publisherUniversitetsforlageteng
dc.rightsAttribution CC BYeng
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/eng
dc.subjectOmvendt undervisningeng
dc.subjectFlipped classroomeng
dc.subjectProduktutviklingeng
dc.subjectProduct developmenteng
dc.subjectLæringsutbytteeng
dc.subjectLearning outcomeeng
dc.subjectDialogeng
dc.subjectDialogueeng
dc.subjectFleksibiliteteng
dc.subjectFlexibilityeng
dc.titleStudentaktiv læring. Erfaringer fra et kurs i produktutvikling og designeng
dc.title.alternativeStudent active Learning. Experiences from a course in Product Development and designeng
dc.typePeer reviewed
dc.typeJournal article
dc.date.updated2019-08-06T10:44:14Z
dc.description.versionpublishedVersion
dc.rights.holderCopyrigth 2019 Author(s)eng
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2019-02-08
dc.identifier.cristin1705314
dc.source.journalUNIPED


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution CC BY
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution CC BY