UPED-skrift: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 146
-
Storgruppeundervisning og studentaktivitet
(UPED-skrift, Working paper, 2020-04-01) -
Essay om utforming av informasjonsskranker og undervisningsrom for et norsk fagbibliotek med fokus på det fysiske læringsrommet
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Rapport om avsluttende oppdrag i forbindelse med basismodulen i universitetspedagogikk
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Analyzing the impact of recurrent Kahoot tests on student performance
(UPED-skrift, Working paper, 2020)Here we performed a small pilot study assessing the impact of recurrent kahoot quizzes on medical students’ performance in cutting-edge subjects (not in the typical curricula). Albeit several inherent design limitations, ... -
Fra monolog til dialog – et forsøk på å skape studentaktive forelesninger i et emne med mange studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2020) -
Supervision of master’s students across borders
(UPED-skrift, Working paper, 2019-09) -
Bruk av eksperiment i undervisningsopplegg fokusert på livsstilsintervensjoner i undervisning for legestudenter
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
How can we enhance self-motivation in students taking non-mandatory courses?
(UPED-skrift, Working paper, 2019)As a teacher, I am expected to engage in an interactive teaching style, engaging the students in varied learning activities, including class discussion facilitated by the use of the white board, group reflections, step-wise ... -
Refleksjon om min undervisning og studenter
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
Analyseworkshop i veiledningsprosessen på master- og doktorgradsnivå
(UPED-skrift, Working paper, 2019)Rapporten viser erfaringene med bruk av analyseworkshop i veiledningen på master- og doktorgradsnivå på sosiologi. Den ordinære veiledning av tekst ble for en måned lagt om til fordel for to lengre analyseworkshoper der ... -
Planlegging, utføring og rapportering av tiltak for utvikling av undervisning og læringsmiljø i KJEM225/PTEK226/BIO301
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
Å få studentane i tale. Rapport frå eit intervju- og utvalsbasert evalueringsopplegg for emnet HIS102, våren 2019
(UPED-skrift, Working paper, 2019-06) -
Start. Stop. Continue. A quality feedback for my teaching.
(UPED-skrift, Working paper, 2019) -
Student perceptions of learning scene efficiencies
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Utvidelse av psykologrollen i møtet med teknologi
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Planlegging, utføring og rapportering av tiltak for utvikling av undervisning og læringsmiljø
(UPED-skrift, Working paper, 2017) -
Promoting deep learning in a constructively aligned system approach in a course in biomedical nutrition physiology
(UPED-skrift, Working paper, 2018)The discussed consists of several modules, teaching students the basic principles of biomedical nutrition physiology. This is achieved by a combination of background knowledge lecturing, critical reading of relevant ... -
Studentaktivering ved posterpresentasjon av forskningsprosjekt
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Inquire based learning in an algebra class
(UPED-skrift, Working paper, 2018) -
Teaching method delivery: implementation of in-class student active learning
(UPED-skrift, Working paper, 2018)