"Kva er meg, og kva er systemet?" - Ei kvalitativ undersøking av musikkterapeutar sine erfaringar i høve til sin rolle og profesjonalitet i arbeid med born på sjukehus
Abstract
Denne oppgåva er ei kvalitativ studie som utforskar musikkterapeutar sine opplevingar av deira profesjonalitet i høve til dei ulike rollene dei har i ein sjukehuskontekst. Metoden som er vorte brukt er semistrukturert intervju med tre musikkterapeutar som jobbar eller har jobba på barneavdeling i Noreg. Aktuelle tekstar som skildrar musikkterapeutisk arbeid med born på sjukehus i Noreg, identifiserar dei mange rollene musikkterapeutane tar i bruk. Basert på dette såg eg behovet for ei studie som omtalar musikkterapi med born på sjukehus frå eit profesjonsteoretisk perspektiv. Litteraturgjennomgangen i denne oppgåva omfattar difor teoriar om profesjonsomgrepet, men hovudfokuset vil vere på tekstar knytt til musikkterapiprofesjonen. Mykje av det musikkterapeutiske arbeidet med born på sjukehus i Noreg er basert på ei miljøretta og samfunnsmusikkterapeutisk tilnærming, og litteraturen vil difor også omhandle dette. Funna i intervjua identifiserar nokre utfordringar med å vere ein ikkje-medisinsk profesjon i eit stort medisinsk system. Musikkterapeutar på sjukehus har ofte ei variert og udefinert rolle. Denne masteroppgåva vektlegg forholdet mellom desse strukturelle aspekta og musikkterapeutane si kjensle av ein fagleg identitet. This thesis is a qualitative study exploring music therapists' experiences of their professionalism in relation to the different roles they have in this hospital context. The method used is semi-structured interviews with tree music therapists who works or has been working at a children's ward in Norwegian hospitals. Current texts describing music therapeutic work in this hospital context in Norway identify the numerous roles music therapists take in their work. Based on this I saw the need for a study that referred to music therapists working with children in hospitals based on a professional perspective. The literature review in this thesis therefore includes theories on professions in general, but the main focus is on texts about music therapy as a profession. Music therapy work with children in hospitals in Norway is to a large extent based on an environmentally oriented and community music therapy approach. Literature on community music therapy is also emphasized. The findings in the interviews identify some challenges with being a non-medical profession in a large medical system. The music therapists' role in a hospital setting is often diverse and undefined. This thesis emphasizes the relationship between these structural aspects and the music therapists' sense of professional identity.