Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMoberg, Margareth Iris
dc.date.accessioned2014-01-31T12:57:21Z
dc.date.available2014-01-31T12:57:21Z
dc.date.issued2013-11-15eng
dc.date.submitted2013-11-15eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/1956/7752
dc.description.abstractThe topic of this master thesis is Mathematics education for minority language students. In a time with increasing migration, many new students come to school with an different mother tongue than Norwegian. Based on Education Act § 2-8, these students are entitled to special language training, both Norwegian and bilingual teaching in subjects. Research shows that many of the minority students are not taught subjects in their native language. On the basis of this, I decided to make a research on how Mathematics education for minority language students can be carried out in such a way that linguistic terms are not an obstacle for the students to learn and appropriate Mathematics knowledge. In the research, I have used triangulation. To get an idea of whether schools with minority language students made changes in Mathematics education for this group, I made contact with several schools for making a survey. Based on the replies, I made an interview with a teacher who had made changes in Mathematics for this group of students. It was also of great interest to find out whether the textbooks that was used in these schools, were adapted to the students, viewed from a second language perspective. Three books were chosen for text analysis. In the study I also used experiences from my own practice, as a participating observer. The research shows that there is paid little attention to the minority students and their learning situation. From the textbooks that I made a text analysis from, there was one book that used repetitions of compounded words. Such repetitions make the learning easier for minority language students. The research shows that it needs to be more focus on the language challenges for the minority language students.en_US
dc.description.abstractTema for denne masteroppgåva er matematikkopplæring for minoritetsspråklege elevar. I ei tid med aukande migrasjon kjem det mange nye elevar til skulen med eit anna morsmål enn norsk. Utifrå Opplæringslova § 2-8 har desse elevane rett til særskild språkopplæring, både norskopplæring og tospråkleg fagopplæring. Undersøkingar viser at mange av dei minoritetsspråklege elevar ikkje får opplæring i fag på morsmålet. Utifrå dette valde eg å undersøkja om matematikkopplæring for minoritetsspråklege elevar kan leggast til rette på ein slik måte at språklege forhold ikkje er til hinder for elevane i å læra og tileigna seg matematikk-kunnskapar. I studien har eg brukt metodetriangulering. For å få eit inntrykk av om skular med minoritetsspråklege elevar gjorde endringar i matematikkopplæringa for denne gruppa, tok eg kontakt med skular for å gjera ei undersøking. Utifrå svara, intervjua eg ein lærar som hadde gjort endringar i matematikkopplæringa for denne elevgruppa. Det var òg av interesse å finna ut om læreverka som vart brukt i desse skulane, var tilpassa elevane sett frå eit andrespråks-perspektiv. Tre grunnbøker vart vald ut til tekstanalyse. I studien brukte eg òg erfaringar frå eigen praksis, som ein deltakande observatør. Studien viser at det er lite merksemd rundt dei minoritetsspråklege elevane og deira opplæringssituasjon. Av dei lærebøkene som eg gjorde tekstanalyse av, var det éi bok som brukte repetisjonar av samansette ord. Slike repetisjonar er med på å letta læringa for minoritetsspråklege elevar. Studien viser at det må verta større fokus på dei språklege utfordringar for språklege minoritetselevar.en_US
dc.format.extent2366828 byteseng
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isonnoeng
dc.publisherThe University of Bergeneng
dc.subjectMinoritetspråklegeeng
dc.subjectSpråkopplæringeng
dc.subjectMatematikkeng
dc.titleMatematikk på eit anna språk. Matematikkopplæring for minoritetsspråklege elevar på ungdomsstegeteng
dc.typeMaster thesis
dc.rights.holderCopyright the author. All rights reserved
dc.description.degreeMaster i Læring og undervisning
dc.description.localcodeUND350
dc.description.localcodeMAPS-UND
dc.subject.nus729999eng
fs.subjectcodeUND350


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel