Omvendt undervisning i matematikk. En kvalitativ studie av hvordan matematikkfaget endrer seg ved bruk av omvendt undervisning, og hva lærere og elever må passe på for å sikre kvaliteten på opplæringen i faget gjennom disse endringene.
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/1956/15415Utgivelsesdato
2016-11-21Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Problemstillingen for studien er: Hvordan endrer matematikkfaget seg ved bruk av omvendt undervisning, og hvilke faktorer må en som lærer, og elev, passe på for å sikre kvalitet på opplæringen gjennom disse endringene? Studiens hovedfunn: - Elevene opplever å være bedre forberedt til timene - innholdet i timene består i hovedsak av samtale og diskusjon rundt matematiske tema, og variert arbeid med oppgaver - Lærerens rolle har endret seg fra å være en som presenterer informasjon, til en som i all hovedsak er veileder for elevene i deres læring. Med bakgrunn i studiens hovedfunn, gjøres noen betrakninger rundt elevenes ansvar og undervisningens kvalitet.