Blar i Bergen Open Research Archive på dokumenttype "Working paper"
Viser treff 21-40 av 190
-
Building an inclusive classroom – a blended course in Nuclear Medicine
(UPED-skrift; 2018/7, Working paper, 2018)Nuclear medicine (NM) has been taught in the medical program at the University of Bergen (UiB) since 2006. The new curriculum “Medisin 2015” introduced e-learning/blended learning based on UiB’s new learning management ... -
Can the European Union 2020 Strategy Deliver on Social Inclusion?
(Global Challenges - Working Paper Series, Working paper, 2017-06-30)In 2010, amidst the financial and sovereign debt crisis, the launching of a novel European strategy for “smart, sustainable and inclusive growth” signalled a significant step in the European coordination strategies for ... -
Case based learning in orthodontic undergraduate education. A pilot study at fourth-year dental students, in Bergen.
(UPED-skrift, Working paper, 2016)Theoretical teaching in orthodontic education is based on traditional lectures. The aim of the present pilot study was to evaluate students’ perceptions after a case-based learning attempt. Forty-two fourth grade dental ... -
Continuous development of the postgraduate course GEOV360 – Advanced Clastic Sedimentology: Years 2017 to 2021
(UPED-skrift;, Working paper, 2021)This is a report in the course UPED620 – Basic module in university pedagogics, where I describe the changes I have done to the course GEOV360 – Advanced Clastic Sedimentology over the last five years. These changes include ... -
Course Evaluation of a new Undergraduate Oral Radiology Course
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)David MacDonald (Det odontologiske fakultet) beskriver sitt kurs i radiologi, et kurs som er lagd med tanke på hvordan faget brukes i den kliniske praksis og samtidig prøver å ta hensyn til at studenter lærer på ulike ... -
Det klassiske seminar - en akademisk proteus? Forskningsseminaret ved klassisk seksjon som moderne veiledningsarena
(UPED-skrift nr. ?/2008, Working paper, 2008)Klassisk filologi er et av de eldste fagene ved norske universiteter. Faget har utviklet seg innenfor en tysk fagtradisjon der lingvistisk kompetanse har vært alfa og omega. Skriftlig produksjon har først kommet langt ut ... -
Developing Online Teaching and Learning – Design, Execution, and Evaluation of a Module Based Course in Carbon Capture, Storage and Utilization
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Development of a new course on analysis methods in cognitive neuroscience using problem-based learning
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Digital gjennomføring av TBL
(UPED-skrift;, Working paper, 2020)I denne oppgaven vil jeg skrive om erfaringer som ble gjort i forbindelse med at undervisningen ble digitalisert under koronaepidemien, nærmere bestemt at team based learning (TBL) øktene ble gjennomført ved bruk av zoom. ... -
Digitalisering av praktiske demonstrasjoner i grunnleggende ferdighetskurs for masterstudenter i odontologi
(UPED-skrift;, Working paper, 2022) -
Distribution of responsibility in postgraduate supervision as seen from both sides: a questionnaire-based study
(UPED-skrift nr. ?/2008, Working paper, 2008)We present a questionnaire-base study of responsibility in postgraduate supervision as viewed from two opposite sides: students and supervisors at the Institute of Physics and Technology, UiB. The study had a two-fold ... -
Dramatisk undervisning i høyere utdanning: Modulen ”Øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk ved Universitetet i Bergen
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)Denne artikkelen presenterer modulen ”øvelser i gruppeprosesser” i Master i pedagogikk, ved Universitetet i Bergen, Norge. Modulen hadde som mål å trene studentenes veiledningsferdigheter samt forbedre gruppeinteraksjonen. ... -
Dynamic Simulation Model of Common Pool Resource Cooperation Experiments
(5/2003, Working paper, 2003)We investigate the decision rules adopted by individuals in local communities, whoselivelihoods depend on common pool resource stocks and who face the cooperationdilemma in their everyday life. For this purpose, field ... -
Editing Wittgenstein’s "Notes on Logic"
(Working Papers from the Wittgenstein Archives at the University of Bergen, Working paper, 1996)Volume one contains a discussion of, and detailed comparison between, the two published editions of Wittgenstein's "Notes on Logic". It also contains many tables and concordances by which the published editions may be ... -
En refleksiv modell for mastergradsveiledning
(UPED-skrift nr. 1/2005, Working paper, 2005)Three ideal categorizing models for tutoring master students have been proposed by Dysthe et al.: the teaching model, the apprentice model and the partner model. Based on a comparative study of master thesis tutoring at ... -
Endring av undervisning fra tradisjonell forelesning til undervisning med aktivt deltagende studenter.
(UPED-skrift, Working paper, 2016) -
Er informasjon til pasientene god nok ved klinikk for spesialutdannelse i kveveortopedi?
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Marit Midtbø (Det odontologiske fakultet) utdanner spesialister i kjeveortopedi, og drøfter i sin tekst om informasjonen om behandlingen mellom spesialistkandidat og pasient fungerer tilfredsstillende - med utgangspunkt i ... -
Erfaring fra bruk av mappevurdering innen emnet: Etikk og velferd hos akvatiske organismer
(UPED-skrift nr. 1/2004, Working paper, 2004)Ragnar Nortvedt (Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet) beskriver gjennomføringen og drøfter erfaringene fra bruk av mappeevaluering innen emnet: Etikk og velferd hos akvatiske organismer, et emne med bare 5 studenter. ... -
Erfaringer fra endring av undervisningsopplegg og vurderingsmetode i Nutr120 – Analysemetoder i ernæring
(UPED-skrift;, Working paper, 2022)