Blar i Bergen Open Research Archive på emneord "L2"
Viser treff 1-4 av 4
-
Beyond the English Classroom: A Study of Upper Secondary School Students’ Extramural English in Norway
(Master thesis, 2022-05-20)Formålet med dette studiet har vore å undersøka norske elevar sin bruk av extramural English (EE) (engelsk utanfor klasserommet), til å identifisera ulikskapar mellom kjønn og for å sjå samanhengen mellom elevar sin EE og ... -
Extremely relevant? Teachers’ reported beliefs on including the issue of radicalisation and violent extremism in the VG1 English teaching.
(Master thesis, 2023-05-29)På grunn av økt radikalisering blant norsk ungdom, har den norske regjeringene gitt skolene i oppdrag å ta opp radikalisering og voldelig ekstremisme som et tema i fag hvor det anses som relevant. Dagens læreplan i engelsk ... -
Norwegian EFL students’ perceived L2 influence from interaction with video game related websites or platforms
(Master thesis, 2019-12-12)Denne studien undersøker norske elevers oppfattede engelskpåvirkning fra interaksjon med videospillrelaterte nettsider eller plattformer ved å se på hvordan elever i den videregående skole engasjerer seg på videospillrelaterte ... -
The spelling of phonemes - An Error Analysis of Norwegian pupils' L2 English spelling with emphasis on phoneme–grapheme correspondences
(Master thesis, 2019-06-06)Denne masteroppgaven i engelsk lingvistikk undersøker hvordan fonemene (lydene) bak ulike grafemer (sammensetninger av bokstaver) påvirker elevers evne til å stave grafemene. Forholdet mellom fonemer og grafemer i engelsk ...